ترامپ: هرگز این‌قدر تحقیر نشده بودیم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه ، ضمن تعریف و تمجید از عملکرد دولتش و تاختن به مواضع دولت جو بایدن، باز هم درباره شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس‌جمهور سابق و جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ضمن صحبت درباره موضوعات مختلف داخلی و خارجی، مواضع دولت جو بایدن را محکوم کرد.

«ماریا بارتیرومو» مجری شناخته شده فاکس نیوز با حضور در محل اقامت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، نظرات او را درباره ویروس کرونا، بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی پکن و دیگر موضوعات جویا شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با این مجری فاکس نیوز که یکی از حامیان پر و پا قرص ترامپ است، ادعاهای قبلی درباره خاستگاه ویروس کرونا و اتهام‌زنی به چین را تکرار کرد.

ترامپ گفت: «به نظر من ریشه ویروس (کرونا) کاملا مشخص است. (منشا) آنها از آزمایشگاه (شهر) ووهان بوده است و به نظر من اگر هر کسی طور دیگری فکر کند، دارد خودش را دست می‌اندازد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا موضع خود درباره لزوم پرداخت غرامت چین به آمریکا و دیگر کشورهای جهان بابت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا را تکرار کرد.

او گفت: «چین باید (غرامت) بدهد و چین پول کافی برای پرداختن غرامت را ندارد. من فقط درباره ایالات متحده حرف نمی‌زنم و درباره کل جهان حرف می‌زنم. ۶۰ تریلیون دلار خسارت به کل جهان وارد شد. چین ۶۰ تریلیون دلار ندارد اما آنها باید کاری برای جبران (خسارت) انجام دهند».

دونالد ترامپ ادامه داد: «کاری که چین با جهان کرد، وحشتناک بوده است. برای همه جهان وحشتناک بوده است. قرار بود که بایدن درباره (مقابله با کرونا) کار فوق العاده‌ای انجام بدهد اما عملکرد او وحشتناک بوده است. ببینید همین امروز ما چه تعداد (مبتلا به کرونا) داشتیم. ما یک رکورد داشتیم».

به گفته وی، یکی از دلایلی که برخی از مردم آمریکا به سمت تزریق واکسن کرونا نرفته‌اند این است که آنها «اعتمادی به بایدن ندارند».

«ماریا بارتیرومو» مجری شناخته شده فاکس نیوز از ترامپ سوال کرد: «اگر شما (رئیس‌جمهور آمریکا) بودید المپیک ۲۰۲۲ (زمستانی به میزبانی) چین را تحریم می‌کردید؟»

ترامپ در جواب گفت: «نه این کار را نمی‌کردم چون من دیدم که جیمی کارتر (رئیس‌جمهور اسبق آمریکا) این کار را کرد و کارش وحشتناک بود و به ورزشکاران به شدت آسیب وارد کرد. اقدامات بسیار قوی‌تری (از تحریم دیپلماتیک المپیک چین) وجود دارد و این کار (تحریم المپیک) اقدام قدرتمندی نیست و ما را به بازنده‌های مطلق شبیه می‌کند».

وی ادامه داد: «ماریا! کشور ما دیگر مورد احترام (دیگر کشورها) قرار ندارد. من چنین کاری (تحریم المپیک) را انجام نمی‌دادم. من دوست دارم که شاهد آن باشم که ورزشکاران بزرگ ما بروند و تک تک مدال‌ها را از آن خودشان کنند. من می‌خواهم که همه مدال‌های طلا، نقره و برنز را ببرند و کاری فوق العاده انجام دهند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه درباره سیاست داخلی این کشور و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هم اظهارنظر کرد.

وی با انتقاد شدید از مواضع داخلی و خارجی جو بایدن، به شدت به عملکرد «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا تاخت.

دونالد ترامپ به مخاطبان شبکه تلویزیونی جمهوری‌خواه فاکس نیوز گفت: «میچ مک کانل یک فاجعه تمام عیار بوده است. جمهوری‌خواهان باید یک رهبر جدید (در سنای آمریکا) انتخاب کنند».

ماریا بارتیرومو از ترامپ سوال کرد: «همین چند وقت اخیر هیلاری کلینتون گفته بود که اگر شما (ترامپ) بار دیگر در انتخابات پیروز شود، این به معنای پایان یافتن دموکراسی (در آمریکا) خواهد بود. آیا یک مسابقه انتخاباتی مجدد (بین ترامپ و بایدن در انتخابات ۲۰۲۴) خواهد بود؟»

ترامپ در پاسخ به این سوال گفت: «من هیچج نظری در این باره ندارم اما امیدوارم که این چنین شود و من این کار را دوست دارم. این زن (هیلاری کلینتون) حقه‌باز بوده است. او در انتخابات تقلب کرد، آنها (دموکرات‌ها) از کارزار انتخاباتی من جاسوسی کردند».

مجری فاکس نیوز در ادامه مصاحبه به گاف اخیر جو بایدن اشاره کرد و خطاب به ترامپ گفت: «همین امروز او (بایدن) یک بار دیگر کامالا هریس را رئیس‌جمهور خواند. آیا شما فکر می‌کنیند که یک فرد او را مدیریت می‌کند؟»

ترامپ جواب داد: «من هیچ وقت مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور و نفر دوم دولت ترامپ) را  رئیس‌جمهور نخواندم. من واقعا نمی‌توانم تصور کنم چه اتفاقی دارد می‌افتد، واقعا باور داشتن به این اتفاقات سخت است...واقعا این احساس وجود دارد که او در حال اداره کشور نیست».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه این مصاحبه به مواضع سیاست خارجی دولت دموکرات جو بایدن تاخت و درباره ایران هم صحبت کرد.

به گفته او، «کشور ما هرگز اینقدر تحقیر نشده است، به کشور ما هرگز تا اینقدر بی احترامی نشده است طوری که در حال حاضر توسط چین، روسیه، کره شمالی و همه دیگران، ایران (به آمریکا) بی احترامی شده است. هرگز قبلا دوره‌ای مانند حالا نبوده است. خروج از افغانستان که من بیشتر از هر کس دیگری خواهان آن بودم و داشتم به طوری زیبا و با قدرت آن را انجام می‌دادم اما طرزی که او (بایدن) آمد و تسلیم شد، ...به نظر من این اقدام شرم‌آورترین کاری بوده که تاکنون بر سر کشور ما آمده است».

ترامپ در ادامه این مصاحبه گفت: «من روابطی عالی با رئیس‌‎جمهور شی (جین پینگ) داشتم من واقعا این را اعتقاد دارم که او مرا دوست داشت و من هم او را دوست داشتم».

ماریا بارتیرومو با قطع سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور چین را «قاتل» خواند و رئیس‌جمهور سابق آمریکا اینطور جواب داد: «او (شی جین پینگ) یک قاتل است اما من روابطی عالی با او داشتم اما وقتی کووید (ویروس کرونا) وارد شد، داستان عوض شد برای اینکه آنها نه فقط این کشور (آمریکا) بلکه واقعا کل جهان را نابود کردند».

در ادامه مصاحبه، مجری فاکس نیوز از رئیس‌جمهور سابق آمریکا سوال کرد: «چرا جو بایدن تاکنون موضوع خاستگاه کووید (ویروس کرونا) را با شی جین پینگ مطرح نکرده است. دلیل این موضوع به نظر شما چیست؟»

دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال، ادعای روابط هانتر بایدن پسر جو بایدن با چین و فعالیت‌های اقتصادی او با شرکت‌های چینی را پیش کشید؛ موضوعی که او و دیگر چهره‌های شناخته شده حزب جمهوری‌خواه در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بارها آن را مطرح کرده بودند اما جو بایدن و دموکرات‌ها این موضوع را رد کرده بودند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که «چرا جو بایدن تاکنون موضوع خاستگاه کووید (ویروس کرونا) را با شی جین پینگ مطرح نکرده است، گفت: «برای اینکه او (جو بایدن) از او (شی جین پینگ) می‌ترسد و به نظر من او از این واقعیت که آنها (چینی‌ها) میلیاردها دلار به پسرش داده‌اند، می‌ترسد».

وی در ادامه این مصاحبه به تعریف و تمجید از عملکرد خود و دولتش طی چهار سال ریاست جمهوری در آمریکا پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش، به حمله تروریستی سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ آمریکا در فرودگاه بغداد و شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره و از آن عملیات تروریستی تمجید کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1122649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =