هشدار به خریداران ملک در ترکیه/ کاهش ارزش لیر ریسک سرمایه‌گذاری را بیشتر کرده است

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران به خریدارانی که بدون توجه به برخی مسائل اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، هشدار داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص رشد خرید ملک در ترکیه و مشکلات احتمالی که می‌تواند برای متقاضیان ایجاد شود، گفت: این مساله اتفاق تازه‌ای نیست و خیلی وقت است که شروع شده. ترکیه انگیزه‌های بسیاری برای خریداران ایجاد کرده و خرید ملک در کشور خود را رشد داده است. در واقع به نظر می‌رسد از قبل در ترکیه به لحاظ سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی صورت گرفته که جذب گردشگر و سرمایه داشته باشند. همین مساله باعث شده انگیزه لازم در برخی افراد ایجاد شود و برای خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در ترکیه وارد شوند.

وی عنوان کرد: شاید یکی از دلایل تمایل ایرانی‌ها به خرید ملک در ترکیه، ارزان‌تر بودن قیمت ملک نسبت به ایران است. از طرفی هم برخی تسهیلات خاص مثل وعده کارت اقامت و مسائل دیگر عنوان می‌شود که انگیزه ایرانی‌ها را دو برابر می‌کند.

رهبر گفت: این مساله از ابتدا مشخص بود که برخی مشکلات برای ایرانی‌ها ایجاد می‌شود. به نظرم الان هم کاهش ارزش لیر این مساله را تشدید کرده است. باید مراقب همه این زوایا بود و در نظر داشت که یک کشور غریبه است و هر زمان بخواهد قوانین خود را تغییر می‌دهد. در این صورت کنترل از دست این سرمایه‌گذاران خارج می‌شود. باید این هشدارها را دولت ایران به سرمایه‌گذاران بدهد.

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: ممکن است افراد مقایسه کنند که با پولی که دارند خانه بهتری می‌توانند در ترکیه بخرند. شاید با همین پول بتوانند در کلانشهرهایی غیر از تهران خانه بخرد اما قیمت قطعا بسیار بیشتر است. وعده‌های کارت اقامت هم انگیزه‌ای برای جلب سرمایه می‌شود. به گفته وی، ایران می‌تواند با ایجاد تشویق برای سرمایه‌گذاران، از الگوی ترکیه استفاده کند تا این پول‌ها خارج نشود و برای افراد هم انگیزه ایجاد شود چرا که اگر قدری غافل شویم، مشکلاتی این چنینی ایجاد خواهد شد.

کد خبر: 1122654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =