تجمع کارورزان علوم پزشکی ایلام/ پروتکل‌های حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه رعایت نمی‌شود

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در حال حاضر از ترم یک تا ترم ۱۴ پزشکی در خوابگاه‌ها حضور دارند و ظرفیت خوابگاه‌ها تکمیل شده است. پروتکل‌هایی مبنی بر حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود. 

مانی سلطانی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تجمع کارورزان پزشکی اظهار کرد: تعداد شیفت‌های بیمارستانی اینترن‌ها زیاد است و متناسب با فعالیت‌های خود در بیمارستان حقوق دریافت نمی‌کنند، اینترن‌ها با تجمع اخیرشان خواهان بهبود وضعیت خود بودند. در حال حاضر کارورزان پزشکی حدود ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد: بیمارستان برخی سخت‌گیری‌ها را نسبت به کارورزان پزشکی اعمال می‌کنند، متخصصان این بیمارستان بر این باورنداین سختگیری‌ها به این دلیل است اینترن‌ها باید علوم مربوط به شغل و حرفه‌ خود فرا بگیرند. در این راستا بعضی از متخصصان، کادر بیمارستان و سرپرستان هماهنگی لازم را با دانشجویان ندارند و مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. اینترن‌ها به دلیل پیگیری مطالباتشان تجمع کردند. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازگشایی شده است. در حال حاضر از ترم یک تا ترم ۱۴ پزشکی در خوابگاه‌ها حضور دارند و ظرفیت خوابگاه‌ها تکمیل شده است. پروتکل‌هایی مبنی بر حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود. 

وی افزود: بر اساس ابلاغ معاون آموزشی وزارت بهداشت قرار است امتحانات دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شود. در صورتی که امتحانات قرار باشد حضور شود، باید کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شد. ۹۵ درصد آموزش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام آن هم با کمترین کیفیت به دانشجویان ارائه شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1122795

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =