افزایش تراز عملیاتی در بودجه ۱۴۰۱ / ارز 4200 حذف نمی‌شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: مجلس و نه دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ نیستند و صحبت در این است که این ارز ۴۲۰۰ تومانی چگونه تخصیص داده شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد خدابخشی با اشاره به ابعاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: تراز عملیاتی بودجه در سال ۱۴۰۱ منهای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است این در حالی است که تراز عملیاتی بودجه در سال ۱۴۰۰ منهای ۴۶۴ هزار میلیارد تومان بود که این مسئله گویای بهبودی تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۱ است.

وی تاکید کرد: از این منظر؛ در واقع این بودجه کسری کمتری خواهد داشت و وابستگی بودجه به درآمدهای غیر پایدار کمتر خواهد بود و این خود یک گام مثبت قلمداد می‌شود.

خدابخشی با اشاره به بُعد شفافیت بودجه ۱۴۰۱ گفت: اگرچه این بودجه با هدف افزایش پاسخگویی، اختیارات بیشتری را به وزرا داده است، آن هم در ارتباط با بودجه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه، اما چون این فرآیند چانه زنی با شخص وزیر برای گرفتن منابع را بیشتر کرده، همین امر شفافیت لازم را کم‌رنگ‌تر کرده است، یعنی در واقع این فرآیند ابهام بیشتری را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: این مسائل در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این بخش نظراتی که مجلس دارد اعمال خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حذف ارز ترجیحی از بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: نه مجلس و نه دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ نیستند و صحبت در این است که این ارز ۴۲۰۰ تومانی چگونه تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس پیرو جلوگیری از هدر رفت این منابع هنگفت ارزی که هر ساله اختصاص داده می‌شود، اشتراک نظر دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته در این بخش نظرات و دیدگاه متفاوت است لذا برخی از دوستان در دولت می‌گویند ما به ازای ارز ۴۲۰۰ تومانی مستقیم به حساب مردم واریز شود و برخی هم می‌گویند، چون ممکن است آثار ناشی از این اقدام باعث افزایش قیمت کالاها شود باید کما فی السابق راه گذشته را در پیش بگیریم.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1122803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =