صهیونیست‌ها ماجراجویی کنند، آسیب می‌بینند

یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است: رژیم صهیونیستی به خوبی می داند اگر دست به ماجرا جویی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بزند، بیشترین آسیب را می‌بیند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ حسن هانی زاده در رابطه با روند دور اخیر مذاکرات در وین و مواضع ایران در مقابل برخی زیاده‌خواهی‌های طرف‌های مذاکره عنوان کرد: هفتمین دور مذاکرات وین پیشرفت‌های نسبی داشت. سه سند مهم از کارگروه ایران به طرفین چهار بعلاوه یک ارائه شد. دو سند به مسائل حقوقی و اقتصادی مربوط است که در رابطه با لغو تحریم ها و ادامه همکاری بین آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و ایران است. انگلیس و فرانسه و آلمان به این نتیجه رسیدند که ادامه تحریم و فشار بر ایران،  ایران را وادار به تسلیم نخواهد کرد.

وی افزود: از این رو کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید تعامل مثبتی با ایران داشته باشند و از آنجایی که آمریکا در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری ترامپ از برجام خارج شده طبیعتا این حرکت نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود و تحریم‌هایی که بر مبنای آن از 2018 بر ایران اعمال شد غیر قانونی است و باید لغو شود.

هانی زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید بخشی از تحریم های اعمال شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ لغو شود لذا این دو سند جزو دستاوردهای مهم مذاکرات ایران و چهار بعلاوه یک تلقی می‌شود. اما مسائل فنی باقی مانده و مشکلاتی که در رابطه با تاسیسات هسته‌ای کرج وجود دارد و موجب شده خروجی مذاکرات وین نتایج قابل قبولی را نشان ندهد اما مذاکرات ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی جاری اتفاقات مثبتی رخ بدهد.

این کارشناس مسائل بین الملل یاداور شد: رژیم صهیونیستی و لابی اسرائیل در آستانه مذاکرات ایران و کشورهای چهار بعلاوه یک ، یک سری تلاش های سیاسی برای جریان سازی علیه ایران آغاز کرده اند سفر وزیر خارجه اسرائیل به اروپا و آمریکا برای اینکه روند مذاکرات ایران و چهار بعلاوه یک را در وین بر هم بزند با شکست روبرو شد. لذا تهدیدات اسرائیل نمایشی است و برای باجگیری از کشور های اروپایی و آمریکا است.

هانی زاده گفت: اسرائیل به خوبی می‌داند که اگر دست به ماجرا جویی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بزند. پنج جبهه قدرتمند در منطقه علیه رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد و اسرائیل بیشترین آسیب را می بیند. این تهدیدات بیشتر جنبه نمایشی دارد و هیچ گونه ارزش عملیاتی ندارد از این رو ایران و مقامات ایرانی پاسخ های لازم را به یاوه گویی های وزیر جنگ و وزیر خارجه و حتی نخست وزیر اسرائیل دادند. طبیعتا اسرائیل نمی تواند دست به ماجراجویی بزند مگر اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا را با خود همراه کند.

منبع: برنا

کد خبر: 1122813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =