شاخص دینداری در ایران به روایت گوگل

طبق آمار «گوگل ترندز» در روزهای اخیر میزان جست‌وجوی سوره واقعه در این موتور جست‌وجوگر بالاترین آمار را در کشورمان داشته و نشان از میزان دینداری مردم دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ گوگل دروغ نمیگه! این عبارت چند سالی است روی زبان‌ها افتاده و معنایش هم این است که میزان جستجوی عبارت‌های مختلف در گوگل توسط مردم نشان می‌دهد جامعه در زمان‌های مختلف به چه چیزهایی توجه بیشتری نشان می‌دهد.

احتمالاً این روزها جسته و گریخته شما هم یا خودتان ختم سوره واقعه را انجام داده‌اید و یا از اطرافیان درباره‌اش شنیده‌اید.

ختم سوره واقعه یکی از اعمال دینی معروف برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات است که با توصیه مرحوم آیت‌الله بهجت رونق بیشتری گرفته است.

در این تصویر میزان جستجوی مردم درباره این ختم در گوگل را با موضوع پرتکرار علائم کرونا مقایسه کردیم. همان طور که مشخص است در  روز آغاز این ختم تعداد افراد بسیار زیادی در موردش جست‌وجو کرده‌اند.

خیلی از اوقات میزان دینداری مردم و گرایش آنها به اعمال دینی را از ظاهرشان و یا جریان‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی نباید قضاوت کنیم بلکه باید از گوگل بپرسیم چه چیزی دغدغه این روزهای مردم است!

منبع: فارس

کد خبر: 1122839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =