حاج قاسم مذاکرات را با تولید قدرت در میدان از انفعال خارج کرد

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تولید قدرت در میدان شرایط مطلوبی برای دیپلماسی کشور فراهم و آن را از انفعال خارج کرد.

یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و لزوم تبیین کارویژه‌های این مرد میدان و عمل اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های اصلی تأمین منافع، امنیت، استقلال و عزت مردم ایران بود که تولید قدرت در میدان، برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در دیپلماسی بین‌المللی از برجسته‌ترین کارهای ایشان بود.

وی افزود: عرصه دیپلماسی و مذاکرات بین‌الملل وقتی موفق است که ازپشتوانه قدرت ملی برخوردار باشد. در واقع دیپلمات‌ها زمانی پای میز مذاکره و کارهای دیپلماتیک موفق هستند که کشور از قدرت برخوردار باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با یاآوری این مسئله که غرب و آمریکا زمانی حاضر به مذاکره با ایران شدند که جمهوری اسلامی دستش برای مذاکره پُر بود، تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توانست شکست‌هایی را در منطقه به آمریکا و متحدانش تحمیل کند و پیروزی‌های بزرگی برای محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران رقم بزند. حال اینکه مذاکره کنندگان ما به خوبی توانستند از قدرتی که در میدان تولید شده بود، استفاده کنند یا خیر مبحث دیگری است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که تولید قدرت در میدان شرایط مطلوبی برای دیپلماسی کشور فراهم و آن را از انفعال خارج کرد.

  وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی فردی فراجناحی بود و مطیع محض فرمان رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: حاج قاسم کنار نظامی‌گری در عرصه‌های اجتماعی نیز حضور داشت و نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نبود. حاج قاسم ذوب در انقلاب بود، خود را سرباز انقلاب می‌دانست و به جمهوری اسلامی ایران وفادار بود و چون نظام اسلامی و تبعیت از رهبری را اصل می‌دانست سرگرم حواشی نمی‌شد و وقت خود را صرف دعواهای سیاسی و جناحی نمی‌کرد.

جوانی تأکید کرد: روحیه فراجناحی، دلسوز انقلاب و تابع محض عوامر رهبری بودن رمز پیروزی و موفقیت حاج قاسم سلیمانی بود و او را نزد مردم در همه تفکرات اجتماعی و سیاسی محبوب کرده بود و قدر سپهبد سلیمانی را می‌دانستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزت و استقلال ملی را با فهم درست دنبال می‌کرد و خود را پیرو سیاست‌ها و اهدف حضرت آقا می‌دانست و سرگرم حواشی و گروه‌ها نمی‌شد. حاج قاسم رهبر معظم انقلاب را حکیمی می‌دانست که سکان انقلاب را در دست دارد و همه باید از ایشان پیروی کنند.

کد خبر: 1122944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =