آموزش مجازی بازدهی یادگیری دانشجویان را کاهش داده است/ جای خالی برای اسکان ۵ نفر در خوابگاه وجود ندارد

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه امیرکبیر گفت: متاسفانه آموزش مجازی با مشکلات بسیاری مواجه است. در شرایط فعلی نیز بازدهی یادگیری دانشجویان نسبت به حد مطلوب بسیار کاهش پیدا کرده است، این امر منجر به آن شد که فرایند یادگیری یا تفهیم مطالب فرسایشی شود.

آروین بهرامی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر در نظر دارد امتحانات دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار شود. هنوز مشخص نشده که انتقالات مقطع کارشناسی به چه صورتی برگزار خواهد شد. در چنین شرایطی این پرسش مطرح می‌شود که چرا این امتحانات باید به صورت حضوری برگزار شود؟ همچنین چرا دانشجویان کارشناسی در زمینه برگزاری امتحانات بلاتکلیف مانده‌اند؟

وی ادامه داد: شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در ۲۵ آذرماه در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات نامه‌ای به دانشگاه نوشت. خوابگاه، اصلی‌ترین مسئله دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضوری شدن امتحانات است.  این خوابگاه‌ها پیش از شیوع کرونا دارای مشکلات بسیاری بوده و اسکان دانشجویان با چالش‌های بسیاری روبرو بود.

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه امیرکبیر گفت: در شرایط کنونی چگونه مشکل اسکان دانشجویان خوابگاهی خواهد شد؟ کدام نهاد اگر یک دانشجو به ویروس کووید ۱۹ دچار شود پاسخگو است؟ هیچ نهادی حاضر نیست مسئولیت این موضوع را بر عهده بگیرد، در چنین شرایطی چگونه می‌توان نسبت به حضوری شدن امتحانات دانشجویان اقدام کرد؟

وی افزود: اگر بتوان از شیوع ویروس کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی نیز جلوگیری کرد، خطر ابتلا به این ویروس در مسیر رفت و آمد و استفاده از حمل و نقل عمومی دانشجویان را تهدید می‌کند.

بهرامی بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی با مشکلات بسیاری مواجه است. در شرایط فعلی نیز بازدهی یادگیری دانشجویان نسبت به حد مطلوب بسیار کاهش پیدا کرده است، این امر منجر به آن شد که فرایند یادگیری یا تفهیم مطالب فرسایشی شود. زمان آغاز آموزش‌های مجازی شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر جلسات بسیاری با مسئولان دانشجویان داشت اما متاسفانه تغییر خاصی در این راستا اعمال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اساتید تمامی تلاش خود را می‌کنند تا آموزش‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود، اما بین آموزش‌های مد نظر دانشجویان و مفاهیم ارائه شده توسط اساتید تفاوت زیادی وجود دارد.

تهیه پتو و ملحفه به شرط پرداخت ۸۰۰ هزار تومان

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد:  در فاز قبلی عده‌ای از دانشجویان مجبور شدند که علی‌رغم میل باطنیشان در خوابگاه حضور پیدا کنند. مسئول امور خوابگاه تهیه ملحفه و پتو را به عهده دانشجویان گذاشته بودند. دانشجویان مجبور بودند این وسایل را از شهرهای دیگر حمل کرده و به تهران بیاورند، چنین حرکتی در شأن دانشگاه امیرکبیر نیست. خوابگاه این امکان را به دانشجویان داده بود که در صورتی که امکان تامین پتو و ملحفه برای دانشجویان وجود نداشته باشد می‌توانند نسبت به پرداخت مبلغ ۸۰۰ هزار تومان اقدام کنند. گویی مسئولان خوابگاه را با هتل اشتباه گرفته‌اند!

جای خالی برای اسکان ۵ دانشجو در دانشگاه امیرکبیر وجود ندارد

وی افزود: دانشجویان از کیفیت و قیمت بالای غذا ناراضی بودند. از طرفی ظرفیت خوابگاه نیز پاسخگوی دانشجویان نیست. در حال حاضر دانشگاه با مشکل اسکان مواجه شده است و جای خالی برای اسکان پنج نفر هم وجود ندارد. با نامه از مسئولان خواستیم چند نفر از اعضای شورای صنفی بتوانند با حضور در خوابگاه‌ها تا مشکلات دانشجویان را پیگیری کنند،اما متاسفانه به این دانشجویان خوابگاه تعلق نگرفت. دانشگاه امیرکبیر در نظر دارد در فاز دهم اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری اقدام کنند. شرایطی چگونه می‌توانند نسبت به اسکان این تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی اقدام کنند؟

آموزش مجازی بازدهی یادگیری دانشجویان را کاهش داده است

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اساتید دانشگاه امیرکبیر واقعاً بهترین اساتید از لحاظ سطح علمی هستند. همه دانشجویان دانشگاه بر این باوریم که اساتید تمام تلاش خود را برای انتقال مفاهیم درسی به کار می‌گیرند. آموزش مجازی بازدهی آموزش و یادگیری را بسیار کاهش داده است. از طرفی فشار درسی دانشجویان نسبت به آموزش حضوری افزایش پیدا کرده است. همچنین بی اعتمادی بین اساتید و دانشجویان رایج شده است امتحانات‌ درسته دشوارترین نسبت به امتحانات حضوری برگزار می‌شود، این موضوع بسیاری از دانشجویان را از تحصیل ناامید کرده است. شورای صنفی دانشجویان تلاش می‌کند با اقدامات مناسب و درخور بی اعتمادی ها را نسبت به امتحانات پایان ترم رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات شورای صنفی بیان کرد: متاسفانه شورای صنفی قدرت اجرایی ندارد و صرفا نمی‌تواند مشکلات دانشجویان را به گوش مسئولان برساند. این مسائل در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شوند یا مسئولان با کمترین توجه از کنار آن عبور می‌کنند. شورای صنفی باید تصمیم‌گیری‌های دانشگاه دارای نماینده باشد.

افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان ارشد

بهرامی بیان کرد: متاسفانه دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتی که ۵ ترم شوند، باید نسبت به پرداخت هزینه سنوات تحصیلی اقدام کنند. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کلاس‌های درس حضوری برگزار نشد و دانشجویان نتوانستند نسبت به اخذ این واحدهای درسی اقدام کنند. نتیجه این دانشجویان باید واحدهای باقی مانده درسی خود را در ترم ۵ اخذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه نتوانسته است نسبت به برگزاری برخی از واحدهای درسی اقدام کنند و دانشجویان کوچک‌ترین دخل و تصرفی در این موضوع ندارند،‌ با این‌حال مجبورند سنوات تحصیلی خود را بپردازند. از مسئولان دانشگاه می‌خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.

ایجاد رابطه دوطرفه بین دانشگاه و دانشجو

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از مسئولان می‌خواهیم به نامه‌های شورای صنفی بی‌توجه نباشند،‌ ما صدای چندین هزار دانشجو هستیم، نادیده گرفتن مطالبات دانشجویان پسندیده نیست. امیدوارم رئیس جدید دانشگاه چنین روندی را در پیش نگیرد، شورای صنفی می‌کوشد رابطه دو طرفه بین دانشجو و دانشگاه ایجاد شود.

وی در پایان گفت: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از مسئولان می‌خواهد نسبت به برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اقدام کند. اگر مشکلی برای یکی از دانشجویان ایجاد شود، افسوس‌های بسیاری را برای دانشجویان در پی دارد. امیدواریم دانشگاه تصمیم درخور و منطقی در زمینه برگزاری امتحانات اتخاذ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122967

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =