زاکانی:  ۱۰ میلیون مسافر سهم مترو برای سال ۱۴۲۰

شهردار تهران با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی در پایتخت اعلام کرد: هر کیلومتر ساخت مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران با بیان اینکه مترو ستون فقرات بخش حمل و نقل است گفت: برای  ترکیب سفر در شهر در سال ۱۴۲۰ سهم بیش از ۳۰ درصدی به مترو داده اند اگر همه خطوط  و  نیز خط اکسپرس تکمیل شود، عملا ۱۰ میلیون مسافر سهم مترو برای سال ۱۴۲۰ خواهد بود.

وی با بیان اینکه موقعی که چنین برنامه ای تنظیم شد بطور عملی توانایی های امروز نبود گفت: امروز شرکت ها و مجموعه هایی که توانمندی کار در حوزه مترو را دارد به ۱۰ مورد رسیده است.

زاکانی با بیان اینکه امروزه در حوزه های مختلف پیشرفت کرده و با یک خوداتکایی عمیق در این حوزه ها نیز گام‌های مهمی برداشته ایم افزود: تکمیل ۱۵۳ کیلومتر و ۱۳۷ ایستگاه باقیمانده در مترو  امکان مناسبی را برای مردم فراهم می کند؛ هر چقدر سرعت افتتاح را بیشتر و مدت این ۲۰ سال تعیین شده را کم کنیم می توانیم شرایط مطلوبی را برای تهران در جهت آسایش مردم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر مترو به ظرفیت ۱۰ میلیون حمل و نقل در روز برسد و با هوشمندسازی در آینده کاهش سفر در شهر انجام شود، سهم مترو از ۳۳ درصد نیز بیشتر می شود.

زاکانی تاکید کرد: تهران از نظر موقعیت جغرافیایی دارای شرایط ممتازی است و یک نم باران در تهران نشان می دهد که این شهر چه هوای مطبوعی پیدا می کند، اما مشکلات موجود زیست مردم را سخت می کند بنابراین تاکید بر حمل  و نقل عمومی برای ما مسجل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتوبوس و مترو و تاکسی ویژگی های خاص خود را دارد و ما در تهران به هر سه  آنها نیاز داریم اما سهم مترو ویژه است.

به گفته شهردار تهران، گرچه تاسیسات آن گران است اما میزان خدماتی که ارائه می کند نشان می‌دهد که بهترین جا برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه باید مدت زمان ۲۰ ساله تکمیل مترو را تا جایی که می توانیم کاهش دهیم گفت: ساخت  هر کیلومتر مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد هزینه در بر دارد و ۶۰ درصد آن نیز  تجهیزات است که با امکان مشارکت مردم طرح هایی را دنبال می کنیم تا تاکید بر گسترش توسعه مترو به صورت جدی داشته باشیم.

زاکانی گفت: هفت خط مترو یک هزار و ۵۰۰ واگن کمبود دارد و  منبع چهار خط باقیمانده ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ که احداث خط ۱۰ آغاز شده؛ با امکان جدید باید تامین شود.

به گفته وی، باید این روند را سرعت دهیم و در یک بازه زمانی محدود توسعه را را انجام دهیم، ما سقف ۶ سال را گذاشتیم تا با مشارکت مردم و ظرفیت هایی که مترو  می تواند در اختیار بگیرد این کار را انجام دهیم تا مردم از این سرویس استفاده کنند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در پایتخت امروز صحبت از سختی های متفاوت است مانند ترافیک، مشکلات حمل و نقلی،  آلودگی هوا و اشکالاتی از قبیل موارد مطروحه در حوزه گازها و ذرات معلق که به سلامت آسیب می زند و نیز مشکلاتی که آسایش و آرامش را از مردم سلب می کند، اما در تلاشیم تا آینده درخشانی برای شهر به تصویر بکشیم و یک جهاد همگانی را برای فتح آن افق ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =