‌افزایش آثار پوچ در عرصه موسیقی / دلتنگی آقای بازیگر برای حضور در تلویزیون

هر هفته سعی بر این داریم تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخبار مهم و اثرگذار فرهنگ و هنر قرار دهیم که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، در بسته فرهنگی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر  نقش پررنگ لابی‌گری در هنر، بی‌توجهی دولت به حفظ آثار باستانی، شروع طولانی‌ترین سریال تلویزیون از ۳ دی‌ماه و غیره پرداخته شده است.

نقش پررنگ لابی‌گری در هنر

قاسم افشار خواننده مطرح کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل اقبال نوجوانان به خوانندگانی همچون تتلو و موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این خواننده در سالیان قبل در کشور خودمان زندگی می‌کرد و اگر بخواهیم کارهایی را که او در گذشته انجام می‌داد را با کارهای کنونی‌اش مقایسه کنیم باید بگوییم که فضای کاری او چه از لحاظ کلامی و چه از لحاظ موسیقیایی بسیار متفاوت‌تر از حال حاضر بود اما با رفتن او از ایران فضای کاری‌اش متفاوت شد. افشار ادامه داد: البته باید این را نیز گفت که خودمان طوری برخورد کردیم که یک خواننده در خارج از کشور کارهایی انجام دهد که در شان یک هنرمند نیست.

خواننده کشورمان ادامه داد: فضای موسیقی که اکنون در داخل داریم چندان خوب نیست و شمار آثاری که از لحاظ کلامی و موسیقی بی‌معنا هستند بیشتر از آثار خوب و فاخر شده و متاسفانه این فضا روز به روز بدتر می‌شود. وی با بیان اینکه همه سبک‌ها در عرصه موسیقی باید کار شود، گفت: ما نیاز داریم که در همه سبک ها اثر تولید شود اما متاسفانه شمار آثار پوچ بسیار زیاد شده است. افشار دلیل این مسئله را نبود نظارت کافی بر تولید آثار دانست و گفت: اگر نظارت کافی بر آثار وجود داشت ما شاهد آثار سخیف و بی‌معنا نبودیم. خواننده موسیقی پاپ کشور ادامه داد: سیستم مدیریتی این حوزه در کشور ما دارای نقص بوده و متاسفانه نقش لابی‌گری در عرصه هنر بسیار پر رنگ است.

محمود بصیری: دلتنگ حضور در تلویزیون هستم

محمود بصیری در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: من از سال ۴۷ تا کنون یعنی به عبارتی ۵۳ سال پیش وارد تلویزیون شدم و در حال حاضر ۱۷ ، ۱۸ سال است که از این فضا دور هستم، باید بگویم که همه آن استودیوها در ذهن و نظر من باقی مانده و همه آنها را در ذهنم می‌بینم، اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتما می‌پذیرم. من به خاطر پول کار نمی‌کنم باید کاری را انجام دهم که وقتی مردم آن را می‌بینند باعث خجالت و شرمساری‌ام نشود و مردم از من روی برنگردانند. خدا را شکر می‌کنم آبرویم در تلویزیونی که این همه سال در آن کار کردم نرفت و در هر سریالی بازی نکردم.

بی‌توجهی دولت به حفظ آثار باستانی

سیدمصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با اشاره به بی‌توجهی دولت در حفظ آثار باستانی اظهار کرد: واقعیت این است که در مورد حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی حرف زیاد زده می‌شود اما اگر نگاهی به اعتبارات مرمتی و حفاظتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که عملا هیچ توجهی به این دسته آثار نمی‌شود. فاطمی از بی‌توجهی گسترده نسبت به نابودی بناهای ارزشمند تاریخی اظهار تاسف کرد و گفت: برای حفظ آثار تاریخی باید بودجه کافی تخصیص یابد اما اعتبار کافی به میراث فرهنگی اختصاص داده نمی‌شود و به همین دلیل است که با وجود این همه آثار تاریخی که در کشور وجود دارد عملا نمی‌توان کاری برای حفظ این آثار انجام داد.

صدا و سیما حرفه‌ای عمل نمی‌کند

حامد جوادزاده کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نحوه عملکرد صدا و سیما و دلایل تک‌صدایی حاکم بر رسانه ملی اظهار کرد: متاسفانه سازمان صدا و سیما طی این سال‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان نداده است و وجود مدیران ناشایست در برخی از شبکه‌ها نیز حاکی از همین مسئله است. جوادزاده ادامه داد: از سازمان صدا و سیما به عنوان یک سازمان حرفه‌ای انتظار می رود که حرفه‌ای نیز عمل کند و اینکه این سازمان در خدمت چه نوع تفکری است، اصلا اهمیت ندارد. کارشناس رسانه در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در زمان آقای علی عسکری با یک سازمان حرفه‌ای روبرو نبودیم و این ضعف عمده‌ای بود که موجب بروز خسارات فراوانی نیز شد.

شروع طولانی‌ترین سریال تلویزیون از ۳ دی‌ماه

سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» از جمعه ۳ دی‌ماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. فصل اول سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به‌کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی زنده‌یاد مسعود بهبهانی‌نیا شامل ۱۰۰ قسمت ۴۰دقیقه‌ای است که قرار است جمعه سوم دی‌ماه به‌روی آنتن شبکه سه سیما برود. پیش از این بازیگرانی همچون فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پانته‌آ سیروس، مریم شیرازی، مینا وحید، فریبا متخصص، امید روحانی، مهسا طهماسبی، امیر جنانی، هادی دیباجی، سیامک ادیب، هاله گرجی، آناهیتا اقبال‌نژاد و سینا کرمی معرفی شده‌اند. "برف بی‌صدا می‌بارد" عنوان سریالی سه‌فصلی است که در دهه‌های ۱۳۶۰، ۱۳۷۰ و ۱۳۹۰ روایت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =