ترکیه: روابط ما و اسرائیل برای امنیت منطقه حیاتی است

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه روابط آنکارا و تل‌آویو در حال توسعه است، گفت، روابط دو طرف برای امنیت و ثبات منطقه حیاتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، چهارشنبه، با جمعی از یهودیان ترکیه و اعضای «ائتلاف خاخام‌ها در کشورهای اسلامی» در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش امروز خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، اردوغان در بخشی از اظهارات خود گفت هر گامی که در ارتباط با آرمان فلسطین برداشته شود- به‌ویژه برای قدس- تنها در امنیت و ثبات فلسطینیان سهیم نخواهد بود بلکه اسرائیل را نیز شامل خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: «بر این اساس من به گفت‌وگوهای ما که مجددا احیا شد، چه با "اسحاق هرتزوک" رئیس‌ اسرائیل یا نخست‌وزیر "نفتالی بنت" اهمیت می‌دهم».

طبق این گزارش، رجب طیب اردوغان با تأکید بر اینکه «اطیمنان دارد برای مسئله قدس راهکاری پیدا خواهد شد که حساسیت تمام فرقه‌های دینی را در نظر بگیرد»، «روابط ترکیه و اسرائیل را برای امنیت و ثبات منطقه دارای اهمیت حیاتی» دانست.

وی همچنین گفت که به‌رغم وجود اختلاف میان تل‌آویو و آنکارا درباره مسئله فلسطین، روابط دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در حال توسعه است.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه بیان کرد: «ما تمایل نداریم در این منطقه جغرافیایی با قدمت که اماکن مقدس سه دین توحیدی را در خود جای داده، تنش، جنگ یا نابسامانی ببینیم».

اردوغان در پایان اظهار داشت که بزرگ‌ترین خواسته ترکیه این است که فرقه‌های دینی، اقلیات‌های نژادی و قومی مختلف در خاورمیانه با یکدیگر در صلح زندگی کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر در تماسی تلفنی با اسحاق هرتزوک رئیس‌ رژیم صهیونیستی بر «اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت و ثبات خاورمیانه» تأکید کرده بود.

 رئیس‌جمهور ترکیه تیرماه سال جاری نیز در تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود ضمن گفت‌وگو درباره مسائل منطقه، تعیین او به عنوان رئیس این رژیم را تبریک گفته بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1123017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =