واعظ خراسانی یک شخصیت ماندگار در حوزه تقریب اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مسیر حرکت بعد از انقلاب اسلامی و قبل از آن چهره هایی نقش ماندگار دارند که از مهم ترین آنها علامه واعظ خراسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علامه محمد واعظ زاده خراسانی در مشهد با تجلیل از مقام ایشان به عنوان یکی از پیشگامان تقریب اسلامی در یک صد سال اخیر اظهار کرد: ورود استعمار به جهان اسلام و اتفاقاتی که در آن دوره رخ داد، یک جنبش بیداری اسلامی را ایجاد کرد. یکی از آنها توجه به فرق اسلامی و کم کردن فاصله ها و افزایش تاکید بر فکر و تقریب و ترویج اشتراکات بود که از اوایل قرن بیستم در ایران با قوت ادامه پیدا کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت هایی همچون آیت الله بروجردی تاکید کرد:  این شخصیت ها این حرکت را به رسمیت شناختند که بن مایه ای برای وحدت در جهان اسلام شد که اوج آن در انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. انقلاب اسلامی با حرکتی که امام عظیم الشان ما ایجاد کرد، دوران های مختلفی را ایجاد کرد که یکی از این دوران ها، حل اختلافات تاریخی بود که عمدتا توسط عوامل خارجی تشدید و به عنوان فروکاهنده قدرت مسلمین از آن استفاده می شد. این یک راهبرد و استراتژی در حوزه تفکر مربوط به انقلاب اسلامی بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، نپرداختن به اختلافات و دامن زدن به اشتراکات از ابتکاراتی بود که امام (ره) بنیان گذاشت، تصریح کرد: اکنون در دوره رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به پختگی و بلوغ خود رسیده است. در مسیر حرکت بعد از انقلاب اسلامی و قبل از آن چهره هایی نقش ماندگار دارند که از مهم ترین آنها علامه واعظ خراسانی است که این شخصیت بزرگ عمر خود را در این راه سپری کرد.
وی افزود: از اولین مجامعی که به دست رهبر انقلاب تاسیس شد، همین مجمع بود که از سوی حضرت آقا به شدت تقویت شد. تدابیری که در تجلیل از این شخصیت سترگ اتخاذ شد در کمتر موردی سراغ داریم که این حرکت با انقلاب اسلامی شروع شد و توانست برای پیشبرد اهداف انقلاب ناب محمدی بسیار موثر باشد.
محمد مهدی اسماعیلی در پایان با قدردانی از بانیان برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت ماندگاری در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی و تقریب اسلامی است و این مراسم که با همت دکترطهرانچی و همکاران ایشان ترتیب داده شده است، کار بسیار بزرگی است که در تجلیل از مقام ایشان این کلمات را در این مراسم تقدیم کردم.
انتهای پیام /

کد خبر: 1123079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =