زمینه آشنایی نسل جوان با موسیقی اصیل فراهم نیست / مسئولان کوتاهی می‌کنند

نادر محمد آهنگر بیک گفت: یکی از دلایلی که جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار روی می‌آورند این است که زمینه برای آشنایی آنان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

نادر محمد آهنگر بیک دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل اقبال جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: یکی از دلایل چنین اتفاقی این است که متاسفانه زمینه برای آشنایی جوانان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان باید موسیقی اصیل را رواج دهند، گفت: باید موسیقی اصیل و ایرانی را در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، فرهنگسراها، میادین و غیره ترویج کنیم تا نسل جوان با آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

آهنگر بیک ادامه داد: موسیقی خوراک روح و روان است و همانطور که ما گرسنه می‌شویم سراغ غذا می‌رویم روح و روان ما نیز نیازمند موسیقی است و خواهان بهترین نوع آن است و اگر جوانان سراغ چنین موسیقی‌های سخیفی می‌روند دلیل بر این است که با موسیقی اصیل و ناب ایرانی آشنایی ندارند که این مسئله به کوتاهی مسئولان بازمی‌گردد.

دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان با تاکید بر اینکه مقصر اصلی چنین مسئله‌ای مسئولان فرهنگی کشور هستند، اظهار کرد: آنها باید پاسخگو باشند و بگویند چرا اقدام مناسبی در این باره انجام نشده و باعث شده‌اند تا خواراک موسیقیایی جوانان تا این حد ضعیف شود.

وی همچنین در پایان درباره حمایت دولت از موسیقی نواحی گفت: متاسفانه ثباتی در این حوزه احساس نمی‌شود که از جمله عواملی که می‌توان در این سال‌های اخیر به آن اشاره کرد شیوع ویروس کروناست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =