مسئولان با جمله «نباید به دانشجویان رو داد» از فعالیت‌های دانشجویی جلوگیری می‌کنند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مسئولان با جمله «نباید به دانشجویان رو داد» از فعالیت‌های دانشجویی جلوگیری می‌کنند.

پارسا مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکلات رفاهی و کمبود زیرساخت‌های خوابگاهی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چندین سال است که از زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خارج و به‌طور کامل مستقل شده است. متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه دانشجویی توجهی به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نداشت و بر تامین زیرساخت‌های خود متمرکز شده بود. با یک مقایسه سطحی بین خوابگاه‌ها و زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر می‌توان به این تفاوت پی برد.

وی ادامه داد: به نظر من روسای وقت دانشگاه زاهدان باید پاسخگوی حقوق دانشجویان ایرانشهر باشند که چرا علی‌رغم  پروژه‌های خوابگاهی، ورزشی و رفاهی در شهر زاهدان به فکر ساختن خوابگاه و زیرساخت رفاهی و ورزشی مناسب در ایرانشهر نبوده‌اند.

دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: عمده مشکل کنونی حوزه دانشجویی دانشگاه ما در حوزه خوابگاهی خلاصه می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۲۰ سال زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود، آیا این مدت زمان کافی نبود تا مسئولان به فکر ساخت و تجهیز خوابگاه مناسب مشابه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باشند؟

وی افزود: مشکل اصلی دانشگاه ما نبود خوابگاه استاندارد در مالکیت خود دانشگاه ایرانشهر است، در حال حاضر شورای صنفی به دنبال اجاره فضاهای غیر خوابگاهی و تغییر کاربری آن به خوابگاه برای دانشجویان است، با توجه به همکاری‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر مقرر شده ساخت پروژه‌های خوابگاهی استاندارد در اولویت قرار گیرد.

مجاهد با اشاره به مشکلات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ‌گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پروژه پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را از سال ۸۸ آغاز کرده اما در این همه سال به‌دلیل توجه نکردن مسئولان به بهره‌برداری نرسیده و این پروژه هم اکنون با توجه ریاست دانشگاه ایرانشهر در حال پیگیری است تا انشاالله به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: دانشگاه نوپای علوم پزشکی ایرانشهر با مشکلات جدی روبه رو است، دانشجویان این دانشگاه تمایل چندانی به ورود و فعالیت در حوزه دانشجویی ندارند یا توسط بعضی از مسئولان دور نگه داشته شدند؛ تاجایی که با جملاتی مانند «نباید به دانشجویان رو داد و آنها را پررو کرد» از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود. خوشبختانه ما مقابل این چنین جملاتی ایستاده‌ایم و با نظر مثبتی که ریاست دانشگاه به فعالیت‌های دانشجویی دارد امور دانشجویی را پیش می‌بریم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات اصلی برای بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها کمبود فضای خوابگاهی است و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد تا با اقدامات و مدیریت جهادی این مشکل را حل کنند و دانشجویان به‌خاطر این کمبود دروس را مجازی پاس نکنند و امکان حضور تمام دانشجویان در دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123157

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =