سپهبد قاسم سلیمانی با شکست عوامل میدانی آمریکا به یاری مذاکرات برجام آمد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست کلان کشور تقویت جبهه مقاومت در غرب آسیا و خروج برجام از انفعال بود که سردار سلیمانی به خوبی از پس این مأموریت برآمد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تأثیرگذاری دیپلماسی میدان بر دیپلماسی سیاسی اظهار کرد: برخی کشورها در سال‌های گذشته سعی کردند با داعش‌سازی و روشن کردن آتش فتنه در منطقه اهداف سیاسی و بین‌المللی خود را پیش ببرند.

وی افزود: استکبار جهانی با خلق داعش در پی مسئله‌آفرینی برای منطقه غرب آسیا بود و پدیده داعش تا حدودی هم در پیشبرد نیات شوم آنان موفق شده بود. اما اقدامات میدانی شهید سپهبد قاسم سلیمانی و میدان داری او توانست فتنه داعش را جمع کند و کشورها و ملت‌های منطقه را از شر وحشی‌گری های آنان خلاصی  بخشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح اینکه سپهبد سلیمانی سرباز دلسوز انقلاب و مطیع محض فرمانده کل قوا بود، خاطرنشان کرد: سیاست کلان کشور تقویت جبهه مقاومت در غرب آسیا بود که سردار سلیمانی به خوبی از پس این مأموریت برآمد.

مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های کلان کشور در مذاکرات برجام یادآور شد: یکی دیگر از توطئه‌هایی که غرب و اروپا در تقویت داعش پیگیری می‌کردند، ایجاد رعب و وحشت برای امتیازگیری پای میز مذاکرات  برجام بود.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی میدان و شکست عوامل میدانی آمریکا و اروپا در غرب آسیا توسط سردار سپهبد سلیمانی قدرت مذاکره دیپلمات‌ها را افزایش داد. هر چند مذاکره کنندگان ما در آن زمان نتوانستند از چنین فرصت ارزشمندی بهره بگیرند و مذاکرات را از جایگاه طلبکار دنبال کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از روی کار آمد دولت جدید دیپلماسی همرا به سیاست‌های کلان کشور پیش می‌رود و در مذاکرات وین دیپلمات‌ها سعی کردند بخشی از خسارات برجام را جبران کنند.

وی به مانور نیروهای مسلح در دریای عمان اشاره کرد و گفت: نمایش اقتدار نظامی و توان دفاعی، پشتوانه‌ای محکم برای دیپلماسی سیاسی است و موضع مذاکره کنندگان را پای میز مذاکرات بالا می‌برد و آنان را در شرایط قوی‌تری قرار می‌دهد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه در سیاست‌های کلان کشور میان دیپلماسی میدان و میز مذاکرات فاصله‌ای نیست، اظهار کرد: این دو مسیر برای رسیدن به هدفی واحد هستند. هم میدان به سیاست کمک می‌کند و هم سیاست می‌تواند میدان را تقویت کند. لذا دوقطبی درست کردن در گذشته میان این دو استراتژی اشتباه محض دولت بود که اتفاق افتاد.

کد خبر: 1123260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =