فروش مدرک ارشد با مهر معتبر وزارت علوم؛ ۱۷ میلیون تومان ناقابل!

ادعای یک باند جعل مدرک دانشگاهی: تنها با پرداخت ۱۷ میلیون تومان در دانشگاه علمی و کاربردی دارای پرتال دانشجویی و کارنامه تحصیلی شوید و مدرک کارشناسی ارشد با مهر معتبر وزارت علوم بگیرید!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیگر آن دوران گذشت که برای گرفتن مدرک دانشگاهی باید چندین سال درس خواند تا در کنکور قبول شد؛ پس از آن هم باید حداقل ۶ سالی را روی صندلی‌های دانشگاه‌ها نشست تا بتوان مدرک فوق لیسانس را از یکی از دانشگاه‌های کشور گرفت.

این روزها دانشجو شدن و گرفتن مدرک تحصیلی ساده‌تر شده؛ حتی مراکز یا افرادی هستند که حاضرند تمام سختی‌های دوران دانشجویی، شب امتحان و تحویل پروژه را برای متقاضیان ساده‌تر کنند؛ فقط کافی است با آنان تماس بگیرید و نام رشته تحصیلی مورد علاقتان را بگویید و البته کمی سر کیسه را شل کنید و ۱۷ میلیون تومان بپردازید؛ ۲ تا ۳ ماه دیگر مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه علمی و کاربردی به دستتان می‌رسد؛ آن هم با مهر معتبر وزارت علوم، طوری که کسی هیچ شکی نکند!

با وجود  اقدامات وزارت علوم مانند پلمب مکان و فیلتر سایت‌های پایان نامه و مقاله نویسی و نامه به اپراتورها برای تبلیغ و پیامک پایان‌نامه و صدور مدرک تحصیلی، هنوز هم شاهد فعالیت باندهایی هستیم که با گذاشتن آگهی در فضای مجازی یا سایت دیوار در قالب مشاوره برای گرفتن مدرک میلیون‌ها تومان به جیب می‌زنند. ایسکانیوز در تماس با یکی از این مراکز جزئیات اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای رشته مهندسی معماری را جویا شده است.

صدور مدرک ارشد؛ به صورت فوری و غیرحضوری

هنوز ۳۰ دقیقه از ثبت شدن آگهی « مشاوره برای اخذ مدرک تحصیلی و دانشگاهی» نگذشته است؛ با اینکه ساعت از ۸ شب گذشته به سرعت جواب تلفن را می‌دهد؛ خودش را سعیدی معرفی می‌کند، از صدایش مشخص است که اطمینان کافی ندارد و تنها با یک کلمه به سوالاتم پاسخ می‌دهد اما پس از چند سوال درباره سال اخذ مدرک، واحدهای درسی خیالش کمی راحت می‌شود و می‌گوید: شما رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و باقی کارها را به ما بسپارید.

مدرک تحصیلی توسط این فرد و به قول خودش به صورت «فوری و غیر حضوری» صادر می‌شود. یعنی در عرض ۲ تا ۳ ماه مشتری اخذ مدرک، دانشجو می‌شود. به زبان ساده‌تر برای متقاضی یک کد دانشجویی تعریف و به طور دستی وارد سیستم می‌شود؛ یعنی مشتریان مدرک کارشناسی ارشد همانند سایر دانشجویان دارای یک پرتال کاملا رسمی در سایت دانشگاه بوده که نمرات هر نیمسال هم در آن به طور مجزا مشخص و وارد سیستم شده است. می‌گوید: تمامی این اقدامات طوری انجام می‌شود گویا شما در کلاس‌های درس حضور داشتید، در آن دانشگاه درس خوانده و در امتحانات شرکت کرده‌اید.

مدرک ارشد معماری از دانشگاه علمی کاربردی؛ ۱۷ میلیون ناقابل

سعیدی فقط در زمینه اخذ مدرک از دانشگاه‌های آزاد اسلامی و علمی کاربردی فعالیت می‌کند؛ درباره اخذ مدرک از دانشگاه غیرانتفاعی می‌پرسم، می‌گوید: دانشگاه علمی و کاربردی و غیرانتفاعی واحدهای مستقل بوده و مشابه آموزشگاه هستند و می‌توان از این مراکز مدرک تحصیلی را راحت‌تر اخذ کرد؛ اما سختگیری برای گرفتن مدرک از دانشگاه آزاد زیاد است.

خودش هم باور دارد که کار غیر قانونی انجام می‌دهد؛ می‌گوید اخذ مدرک بدون تحصیل در دانشگاه اصولی و قانونی نیست؛ اما اطلاعات شما به گونه‌ای در سیستم ثبت می‌شود که انگار در همان واحد دانشگاهی درس خوانده‌اید.

سعیدی برای ثبت اطلاعات در پرتال دانشجویی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد با مهر وزارت علوم از دانشگاه علمی کاربردی ۱۷ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ اما هزینه اخذ مدرک از دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل سختگیری‌ها کمی بیشتر آب می‌خورد و متقاضی باید ۲۱ میلیون تومان ناقابل برای مدرک ارشد رشته معماری بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مالی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      لطفا شماره تماس بده ارشد میخوام