افزایش 4 دهم درصدی بودجه تحقیق و توسعه ایتالیا در ۲۰ سال گذشته

آمارها نشان می‌دهد بودجه تحقیق و توسعه ایتالیا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸، چهار دهم درصد رشد داشته و به ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بودجه تحقیق و توسعه برای ایتالیا در سال ۲۰۱۸، ۱.۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود. این بودجه از یک درصد در سال ۱۹۹۹ به ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و با نرخ متوسط سالانه ۱.۸۸ درصد رشد کرد.

منظور از بودجه تحقیق و توسعه، مخارج جاری و سرمایه‌ای (اعم از دولتی و خصوصی) برای کارهای خلاقانه‌ای است که به طور سیستماتیک برای افزایش دانش، از جمله دانش بشری، فرهنگ و جامعه انجام می‌شود. تحقیق و توسعه همچنین استفاده از دانش برای کابردهای جدید و توسعه تجربی را پوشش می‌دهد.

آمارها نشان می‌دهد علوم طبیعی با ۲۶۰۴.۸۲ PPS و سهم ۲۹ درصدی، بیشترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه ایتالیا دارند، پس از آن علوم مهندسی با ۱۸۰۸.۰۶ PPS و سهم ۲۱ درصدی در جایگاه دوم قرار دارند.

علوم پزشکی با ۱۶۱۷.۵۶ PPS و علوم اجتماعی با ۱۵۳۸.۹۸ PPS و سهم ۱۸ و ۱۷ درصدی به ترتیب جایگاه سوم و چهارم بهره‌برداری از بودجه تحقیق و توسعه ایتالیا را دارند.

در نهایت علوم انسانی با ۷۳۱.۳۷ PPS و علوم کشاورزی با ۵۹۹.۵۵ PPS و سهم ۸ و ۷ درصدی کمترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه این کشور دارند.   

افزایش 4 دهم درصدی بودجه تحقیق و توسعه ایتالیا در ۲۰ سال گذشته

انتهای پیام/

کد خبر: 1123306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =