لایحه بودجه سال 1401 دو شوری بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی گفت: با تأیید شورای نگهبان لایحه بودجه کل کشور سال 1401 به صورت دو شوری بررسی می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به تصویب تغییر در روند قانونی بررسی بودجه سنواتی کشور، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در اقدام هوشمندانه‌ای، کمیسیون تلفیق را موظف کرد تا بعد از تصویب کلیات بودجه طی پنج روز گزارش آن را به صحن علنی مجلس بیاورد تا در صورتی که مجلس با او همراه بود و کلیات را پذیرفت کمیسیون مجوز داشته باشد جزئیات لایحه را برسی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این کمیسیون تلفیق یک ماه کار می‌کرد و وقتی گزارش آن به صحن می‌آمد مجلس آن را رد می‌کرد، بنابراین مجلس و طبیعتاً کشور معطل می‌مانند. اکنون تصویب کردیم که اگر بنا بر رد کلیات باشد، در زمان کوتاه‌تری این مسئله مشخص شود تا لایحه به دولت بازگردد و دولت آن را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این مصوبه فرآیندهای رسیدگی به لایحه بودجه تغییری نکرده، اما زمان‌بندی به گونه‌ای تغییر کرده که بهره‌وری مجلس در رسیدگی به لایحه سنواتی کشور را افزایش می‌یابد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه اجرای این قانون در لایحه بودجه امسال لحاظ می‌شود یا خیر، اظهار کرد: با توجه به تصویب طرح به صورت دو فوریتی شورای نگهبان موظف است تا در رسیدگی به آن تسریع داشته باشد. بنابراین به محض اینکه نظر شورای نگهبان به مجلس برسد، قانون لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: از طرف دیگر قوانین داخلی مجلس مانند قوانین عادی نیازمند وقفه 15 روزه برای اجرا نیست، لذا قانون بای بودجه سال 1401 لازم الاجراست.

به گزارش ایسکانیوز؛ نمایندگان در مجلس شورای اسلامی امروز در جریان رسیدگی به طرح دو فوریتی اصلاح ماده (182) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با کلیات این طرح با 176 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

کد خبر: 1123320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =