اعتمادسازی میان صنعت و دانشگاه نیازمند حمایت‌های دولتی است

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: برای ایجاد اعتمادسازی بین دانشگاه و صنعت مشکلات متعدد وجود دارد و امیدواریم با اقدامات ویژه، دولت بتواند تسهیلات ایجاد کرده و در نتیجه میزان فعالیت دانشجویان و اساتید در صنعت را بیش از پیش افزایش دهد.  

محمد هادی الماسی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان درباره ارتباط پژوهش‌های دانشگاهی با صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در طرح‌های برون دانشگاهی به‌رغم شیوع پاندمی کرونا شاهد فعالیت‌های مناسب بودیم. اساتید هماهنگ با دفتر پژوهش به برگزاری جلسات به شکل مجازی در طرح‌های برون دانشگاهی پرداختند.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: در سالجاری به اندازه کل دوران برگزاری طرح های متعدد در راستای توسعه روابط بین دانشگاه  و صنعت قرارداده‌های پژوهشی با سازمان‌ها در سطح استان منعقد شده است. در مقالات هم از لحاظ کیفیت و تعداد در مقایسه با سال‌های قبل نارسایی وجود نداشته و از لحاظ تعداد ارباب رجوع ارائه خدمات با تغییرات همراه بوده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر خدمات پژوهشی و کیفیت آن در ایام کرونا نه تنها کاهش نیافت، بلکه ارتقا یافته است. فرصت و فضای مناسب برای فعالیت‌ها ایجاد شده است. در یکسال اخیر در زمینه طرح‌های برون دانشگاهی و طرح‌های ارتباط با صنعت اقدامات مناسب در راستای پیوند دانشگاه و صنعت را شاهد بودیم.

پژوهش‌های کارآمد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی

الماسی با بررسی روند مورد استقبال از پژوهش‌های دانشجویی تاکید کرد: اغلب دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و تئوری در حال فعالیت هستند. از سوی اساتید و دانشجویان تئوری‌های مطرح در زمینه پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی شامل پایان‌نامه‌ها، طرح‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی می‌شود.

افزایش میزان اقدامات پژوهشی در یکسال اخیر

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تاکید کرد: در یکسال اخیر میزان اقدامات پژوهشی افزایش یافته و در حوزه اساتید و ارائه طرح‌های برون دانشگاهی فعالیت مناسب انجام شده است. البته میزان فعالیت‌ها باید ارتقای یابد و در مقایسه با سال‌های گذشته اساتید همکاری مناسب با دانشجویان داشتند.

وی گفت: همکاری با صنعت به‌رغم شرایط کرونایی مناسب بوده است، هرچند به‌دلیل وضعیت کرونایی استفاده از آزمایشگاه‌ها محدود شده است و اساتید و دانشجویان در زمینه تحقیقات از لحاظ کمیت و کیفیت همکاری مناسب داشتند.

الماسی تاکید کرد: طرح پویش دانشجویان را به صنعت معرفی کرده و سیاست‌گذاری کلان و با تاکیدات مناسب برای فعالیت‌ها در این عرصه می‌توان وارد عمل شد. افراد فعال در پژوهش خواستار ارتباط و برگزاری جلسات با سازمان‌ها و ایجاد ارتباط بیشتر و ماندگارتر دانشجویان با صنعت هستند. این امر با ارائه طرح‌های دانشجویی محقق شده و در آینده این اتفاقات بیشتر رخ می‌دهد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: یکی از دغدغه‌ها عدم اعتماد صنایع و دانشگاه است با این اقدام می‌توان شرایط را تسهیل کرد تا دانشجویان از امکانات موجود در صنعت و سازمان‌ها استفاده کرده و خدمات خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد اعتمادسازی در بین دانشگاه و صنعت مشکلات متعدد وجود دارد و امیدواریم با اقدامات از سوی تصمیم‌گیران دولت بتواند تسهیلات ایجاد کرده و در نتیجه میزان فعالیت دانشجویان و اساتید در صنعت بیش از پیش افزایش یابد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1123345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =