امتحانات پایان‌ترم دانشگاه شریف مجازی شد/ احتمال مجازی شدن ترم آینده وجود دارد

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علی محدث زاده دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد ترم آینده در دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی برگزار شود.

این فعال صنفی با اشاره به نظرات دانشجویان درباره برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات پایان‌ترم گفت: نظرسنجی دقیقی در زمینه نحوه برگزاری امتحانات از دانشجویان صورت نگرفته است، اما معمولا دانشجویانی که طرفدار برگزاری امتحانات به صورت سالم هستند، مخالف برگزاری مجازی امتحانات‌ بوده و تمایل دارند امتحانات برگزار شود، باقی دانشجویان که با مجازی شدن آموزش‌ها، از درس کمی فاصله گرفته‌اند، طرفدار برگزاری غیرحضوری امتحانات هستند.

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به وضعیت خوابگاه‌ها در صورت بازگشایی دانشگاه در ترم آینده گفت: شواهد حاکی از آن است که حتی اگر پروتکل‌ها مبنی بر حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه‌ها نیز رعایت نشود، ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور ۱۰۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه باز هم حدود ۶۰۰ نفر در زمینه خوابگاه با مشکل کمبود خوابگاه مواجه خواهند شد.

گفتنی است محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نحوه برگزاری امحانات پایان ترم را به دانشگاه‌ها واگذار کرد و گفت: همه دانشگاه‌ها شرایط یکسانی در زمینه امتحانات حضوری ندارند و امکانات رفاهی آن‌ها شبیه به هم نیست، به همین دلیل نمی‌توان نسخه یکسانی برای تمام دانشگاه‌های کشور پیچید؛ وزارت علوم این اختیار را به دانشگاه‌ها داده که بر اساس توانمندی‌های خود و امکانات موجود نسبت به حضوری شدن امتحانات و آموزش حضوری بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =