یمنی‌ها یک استان را پس گرفتند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در جریان عملیات «فجر الصحراء»، استان الجوف به جز برخی از مناطق بیابانی، به صورت کامل آزاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای این کشور، عملیات «فجر الصحراء» را انجام دادند که باعث آزادسازی منطقه «الیتمه» و مناطق مجاور آن در «الجوف» شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، در عملیات نیروهای یمنی، مزدوران از مناطق مذکور بیرون رانده شدند و مساحت منطقه‌ای که در این عملیات آزاد شد، بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه استان الجوف به جز برخی از مناطق بیابانی، به صورت کامل آزاد شده است، گفت: «در جریان عملیات فجر الصحراء، خسارات سنگینی به نیروهای دشمن وارد شد و مقادیر زیادی سلاح، به غنیمت گرفته شده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: «تنش را با تنش پاسخ می‌دهیم و در انجام عملیاتهای بیشتر در برهه آتی که در راستای دفاع قانونی از ملت و میهن است، تردید نخواهیم کرد».

سریع خاطر نشان کرد: «وارد مرحله جدیدی از مقابله با پروژه ائتلاف متجاوز شدیه‌ایم و از همه مردم یمن می‌خواهیم که در جنگ آزادی و استقلال، مشارکت فعال داشته باشند».

این در حالی است که چند روز پیش، منابع یمنی خبر دادند که نیروهای این کشور در حال پیشروی در استانهای مأرب و الجوف هستند تا بتوانند این دو استان را کاملا آزاد کنند. آزادسازی این مناطق، ذخایر عظیم نفتی را در اختیار نیروهای یمن قرار خواهد داد.

وی ضمن ابراز اطمینان به ملت یمن، تصریح کرد: «ما برای مقابله با دشمن جنایتکار و پاسخ به همه جنایات و تجاوزاتش، گزینه‌های مناسبی داریم... جزئیات عملیات فجر الصحراء نیز طی روزهای آتی اعلام خواهد شد».

با وجود اینکه الجوف در مقایسه با دیگر استان‌های نزدیک به آن ،استان فقیری است اما این استان از «ثقل راهبردی» برخوردار است.در شمال شرق این استان اما، منابع نفت عربستان سعودی در «الربع الخالی» وجود دارد.

هر کسی که بر الجوف مسلط باشد کنترل نبرد کنونی در یمن به ویژه در پنج استان حیاتی یعنی استان «عمران» در غرب الجوف، صنعاء در جنوب غرب الجوف، مأرب در جنوب الجوف، حضرموت در شرق الجوف و صعده در شمال الجوف را در دست دارد. 

الجوف مرزهای طولانی با عربستان سعودی دارد و احتمال همین موضوع در نهایت باعث می‌شود ریاض به «رایزنی‌های صلح» با صنعاء روی آورد تا «چاه نفتی الشیبه در الربع الخالی را از حملات موشکی یا پهپادی» دور نگه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =