جزئیات آلودگی هوای ۶ کلان‌شهر تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به سکون جو، آلودگی هوا در ۶ کلان‌شهر پیش‌بینی و توصیه‌ می‌شود سالمندان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهرها پرهیز کنند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، خودداری شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ‌محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا چهارشنبه هشتم دی در اغلب نقاط کشور جوی آرام داریم که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در ‌تهران، روز آینده در تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز، روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ در تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد، روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ در تهران، کرج، اراک و مشهد و روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ در تهران، کرج، اراک و مشهد، سکون نسبی در جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها را داریم.

وی بیان کرد: اثر این مخاطره‌ در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ‌افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای همه گروه‌ها خواهد بود.

اصغری بیان کرد: توصیه‌ می‌شود پرهیز از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1123396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =