پویش ملی «سخاوت» با هدف ساخت و بازسازی خوابگاه‌ها برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پویش ملی «سخاوت» را با هدف ساخت، بازسازی و تجهیز خوابگاه های دانشجویی (مجردی و متاهلی) برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پویش را با همکاری اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و مجمع خیرین سلامت و با استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، عموم مردم، دانشجویان و مشارکت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در چهارچوب مسئولیت پذیری اجتماعی برگزار می‌کند.

مشارکت عنصری اساسی برای توسعه پایدار و عدالت در جامعه است. برای آنکه برنامه توسعه بتواند پایدار بماند و از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت کند، باید با مشارکت مردم طراحی و اجرا شود و مردم بر روند آن نظارت داشته باشند.

امروزه مشخص شده که بدون مشارکت و همراهی مردم، موفقیت در بسیاری از امور مرتبط با آنان، برای دولت‌ها دشوار خواهد بود و در واقع استفاده از برنامه‌های مشارکت محور، بر اساس مشارکت بهینه مردم ، به عنوان سرمایه‌های مشارکت، امری ضروری است.

هدف از اجرای پویش ملی ملی «سخاوت» آگاهی بخشی و گسترش فرهنگ مشارکت اجتماعی با موضوع خوابگاه سازی است.

این طرح که با همراهی معاونت فرهنگی و دانشجویی و اداره کل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در همه دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی در حال برگزاری است تا با یاری خیرین موجبات رشد و توسعه خوابگاه سازی برای دانشجویان فراهم آید.

از  جمله اهداف راه اندازی پویش ملی سخاوت می‌توان به بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در موضوع خوابگاه سازی دانشجویان حوزه علوم پزشکی، مشارکت دانشجویان و فارغ التحصیلان نظام سلامت در موضوع خوابگاه‌های مجردی و متاهلی دانشجویان، مشارکت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در ساخت، بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، مشارکت حداکثری مردم جامعه در موضوع خوابگاه سازی دانشجویان کشور و گسترش فرهنگ خوابگاه سازی و ارتقای مشارکت فعالان اجتماعی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =