سقف حقوق اعضای هیئت علمی  باید 21 برابر سقف مجاز باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید 21 برابر حداقل حقوق تعیین شده در جامعه باشد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی در قانون بودجه اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت حقوق استادان تا سقف 15 برابر حداقل حقوق مجاز است که این موضوع باعت نارضایتی برخی از اعضای هیئت علمی شده است.

وی با اشاره به تنظیم و تدوین بودجه 1401 توسط دولت بیان کرد:  سقف حقوق اعضای هیئت علمی باید در سال آینده افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید 21 برابر حداقل حقوق تعیین شده باشد، گفت: در سال‌های گذشته حقوق استادان درصد بالاتری نسبت به  حقوق مجاز در جامعه داشت ولی در 2 یا سه سال گذشته به 15 درصد کاهش یافته است.

وی درباره میزان حقوق فعلی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر حقوق استادان 33 میلیون و 700 هزار تومان است  که باید این رقم به 52 میلیون تغییر کند.

گفتنی است در تبصره 12 قانون بودجه 1400 پرداخت حقوق تا سقف 15 برابر حداقل حقوق مجاز بوده و بالاتر از آن غیرمجاز است، گفت: با این روند، 4 گروه از استادان از جمله «پیشکسوتان»، «استادانی که طرح‌های پژوهشی دارند»، «مدیران» و «فعالان شرکت‌های دانش بنیان» از حق خود بی بهره بمانند. همچنین افزون بر این در تبصره 19 و 20 قانون بودجه تصریح شده که همه مبالغ باید به ذی نفع نهایی برسد که این موضوع نیز موجب بروز مشکلاتی برای دانشگاه‌ها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زیر خط فقر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      چه کم اشتها
    • nadia IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      3 0
      چرا باید حقوق استادان دانشگاه ها 21 برابر حقوق بقیه افراد جامعه باشد. نتیجه فعالیت استادان دانشگاه ها چه مشکلی از مشکلات جامعه و مردم را برطرف کرده که توقع چنین حقوق نجومی دارند. خروجی دانشگاه ها و اساتید دانشجویان بیکار و فاقد مهارت است. افزایش روز افزون افراد تحصیلکرده و بیکار و افسردگی و نامیدی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهها.کاش نماینده مجلس بجای حقوق 21 برابری استادها بفکر دانشجویان بیکار کشور هم باشند. واقعا متاسفم......