محور گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد امید در بین دانشجویان است

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد امید بزرگترین عمل یک نظام عالی در بین نسل جوان است. محور گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و تقویت  امید در بین دانشجویان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تبیین برنامه‌ها و اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز هفتم دی با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روح‌الله دهقانی فیروز آبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ سالروز تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است. آغاز گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز و با محوریت ارایه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیاز امروز جامعه انجام می‌شود.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز تمامی برنامه‌ها در ابعاد مختلف شامل فناوری بوده و عملکردهای دانشگاه در راستای آمایش، تحولات و اقدامات به نمایش گذاشته می شود.

 طهرانچی افزود: این رویکرد توجه به مسیر در گام دوم است و نقطه عطف این مقوله توجه به ارایه خدمات و عملکرد دانشگاه در فضای موجود است و ما در خدمت فرزندان این مرز و بوم هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر زیرساخت‌های فراوان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و ما شاکر این نعمت هستیم.  

به گفته وی ایجاد امید بزرگترین عمل یک نظام عالی در بین نسل جوان است. محور گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و تقویت  امید در بین دانشجویان است. نباید در خانه‌ای فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی بیکار باشد.

وی تصریح کرد: مقدمات جشن شکرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی با شعار شکر نعمت با حضور شرکت‌های خلاق و نوآور ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ و هزار شرکت فناور و خلاق» در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: محوریت این رویداد مهم، ارائه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم است. تلاش داریم تبیین کنیم که رفتار دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم چگونه خواهد بود. در این نمایشگاه، علاوه بر ارائه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه ارائه می‌شود تا نشان دهیم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به عنوان نهاد محوری در توسعه کشور حضور داشته باشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این رویداد یک فرآیند گام دومی و نمایانگر مسیر دانشگاه آزاد اسلامی پس از بلوغ چهل ساله است. تلاش می‌کنیم نشان دهیم جوانانی که از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل می‌شوند، بیکار نیستند و این قدرت را در قالب نمایش ظرفیت آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان و ایده‌های فناورانه دانشجویان نشان خواهیم داد.

در گام دوم به دنبال برگزاری نمایشگاه نیستیم بلکه ارایه چشم اندازهای دانشگاه مدنظر است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بند اول گام دو از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان علم و پژوهش مطرح می شود. وی تاکید کرد: گام دوم باید تمایز ویژه داشته باشد و در زمینه جهت دهی محصول، هدف دانشگاه آزاد اسلامی و تربیت موثر جوان ایرانی اقدام می کند. باید دانست این برنامه اقدامی نمایشگاهی نیست بلکه نماد چه میخواهیم بشویم است نه اینکه چه بودیم. در گام دوم خواستار بیان عملکرد، برنامه ها و چشم اندازها هستیم.

طهرانچی با بیان اینکه چالش اصلی ما علوم انسانی است گفت: اندیشه های اقدامات اجتماعی باید پیگیری و مورد استفاده قرار بگیر. برای مثال وقتی یک نظریه اجتماعی درپویانمایی، انیمیشن،کارتون و... ایجاد و مورد استفاده جامعه قرار بگیرد می‌توان موفق عمل کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1123561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =