بلژیک بالاترین بودجه تحقیق و توسعه در اروپا را دارد

بلژیک با بودجه تحقیق و توسعه ۳.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی، بالاترین بودجه تحقیق و توسعه در اروپا را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بودجه تحقیق و توسعه بلژیک در سال ۲۰۱۸،  ۲.۸ درصد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه تحقیق و توسعه بلژیک از ۱.۹ درصد در سال ۱۹۹۹ به ۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.   

تحقیق و توسعه، محرک اصلی نوآوری است و هزینه تحقیق و توسعه و شدت آن دو شاخص کلیدی هستند که برای نظارت بر منابع اختصاصی داده شده به علم و فناوری در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

بلژیک و سوئد با بودجه تحقیق و توسعه ۳.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی، بالاترین بودجه تحقیق و توسعه در اروپا را دارند. پس از این دو کشور، اتریش با بودجه ۳.۲ درصدی و آلمان با بودجه ۳.۱ درصدی بیشترین بودجه تحقیق و توسعه را دارند.

سهم رشته‌های علمی از بودجه تحقیق و توسعه بلژیک به شرح زیر است؛ علوم مهندسی با ۱۱۴۸.۰۸ PPS و سهم ۳۲ درصدی، بیشتر سهم را از بودجه تحقیق و توسعه بلژیک دارد. پس از آن، علوم طبیعی با ۸۰۴.۹۲ PPS و سهم ۲۲ درصدی و علوم پزشکی و سلامت با ۷۴۸.۴ PPS و سهم ۲۰ درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

سپس علوم اجتماعی با ۴۳۲.۹۷ PPS و سهم ۱۲ درصدی و علوم کشاورزی با ۲۸۴.۰۲ PPS و سهم ۸ درصدی قرار گرفته اند. در نهایت، علوم انسانی با۲۱۱.۹۱  PPSو سهم ۶ درصدی کمترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه بلژیک دارد.

بلژیک بالاترین بودجه تحقیق و توسعه در اروپا را دارند

انتهای پیام/

کد خبر: 1123571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =