تغییر ریاست صدا و سیما ۳ کار را تعطیل کرد / دیگر امیدی به مسئولان ندارم

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: ۳ قرارداد داشتم و زمانی که مدیریت صداوسیما تغییر کرد، کارها نیز تعطیل شدند.

صفا آقاجانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره برنامه‌های کاری این روزهای خود اظهار کرد: در خانه به سر می‌برم و در استراحت مطلق هستم.

وی با اشاره به اینکه ۳ کار در دست تهیه داشتم اما متاسفانه تعطیل شد، گفت: سه قرارداد داشتم و زمانی که مدیریت صداوسیما تغییر کرد کارها نیز تعطیل شدند. البته بعدتر این موضوع تکذیب شد اما نظر من این نیست، چرا که فیلمنامه‌ها بازنویسی و کارگردانان نیز عوض شدند.

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: به‌خاطر کرونا خانه‌نشین نشدم، چرا که هنگام فیلمبرداری سعی بر این بود که پروتکل‌ها رعایت شود و خداروشکر اتفاقی نیز نیفتاد.

وی همچنین در مورد چگونگی حمایت‌های مسئولان از هنرمندان گفت: مسئولان در حمایت از هنرمندان ضعیف عمل می‌کنند. در خانه سینما حدود ۶هزار عضو داریم و عده بیشتری عضو صندوق هنر هستند؛ ولی من تنها از ۵۰نفر خبر دارم که فعال هستند و دستمزدشان به قدری است که می توانند برای ادامه زندگی و زمان پیری پس اندازی داشته باشند.

آقاجانی اظهار کرد: اکثر هنرمندانی که عضو صندوق‌ها و انجمن‌ها هستند معمولا بیکارند و این نشان می‌دهد که حمایتی در این زمینه وجود ندارد. هر بازیگری هر کاری انجام داده از جانب خودش بوده و مورد حمایت کسی قرار نگرفته است.

 وی درباره حمایت‌هایی که در ایام کرونا از هنرمندان شد نیز گفت: اخیرا صندوق حمایت از هنرمندان مبلغ ۱ تا ۵ میلیون تومان برای اعضا واریز کرد که متاسفانه باز هم مدیریت صحیحی در آن دیده نشد. برای اینکه آن فردی که هیچ درآمدی ندارد و  هیچ توانی نداشته که دوندگی کند به موقعیتی برسد یک میلیون به حسابشان ریخته شده ولی برای بازیگرانی که درجه یک و شاخص هستند ۵میلیون واریز شد. خب آن فرد اصلا به آن پول نیازی ندارد و اکثر این بازیگران از ما خواستند که این پول را به حسابشان بریزند و برای هنرمندانی واریز شود که نیازمند هستند و مستاجرند. این نشان از مدیریت و حمایت کیلویی است نه حساب شده.

صفا آقاجانی

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره اینکه انتظارتان از مسئولان چیست، گفت: من هیچ انتظاری از مسئولان ندارم. چه انتظاری می توانم داشته باشم. الان دیگر وقت گله و شکایت نیست، اوضاع خیلی خراب است. زمانی که انسان گله می‌کند؛ یعنی انتظاری دارد که باعث می‌شود هنوز امیدوار باشد.

آقاجانی افزود: چطور یک مدیر پروژه‌ای را می‌خواباند و فکر نمی‌کند که در این پرژه ۷۰نفر از عوامل برکنار می شوند. چطور می‌توانند کار را به هر بهانه‌ای تعطیل کنند؟ چطور تهیه‌کننده می‌تواند کارگردانش را عوض کند و مدیریت فیلم و سریال از گردن خود باز کند و بگوید تهیه کننده مسبب اصلی بوده؟ پس یک تهیه‌کننده چطور می‌تواند آنقدر دستش باز باشد که ۷۰نفر را از کار بیکار کند؟ از این مدیر چه انتظاری می‌توان داشت؟

آقاجانی ادامه داد: دغدغه هنرمند امروز نان و بوقلمون نیست، هنرمند امروز به تامین معاشش فکر می‌کند. او می‌داند که قیمت‌های پیشنهادی در شان و ارزش او نیست اما زمانی که به کفش‌های پاره‌اش نگاه می‌کند، ناچار به پذیرفتن می‌شود اما بعد کار متوقف شده و در این موقعیت هیچ مدیری وجود ندارد که دلایل توقف کار را بررسی کند در واقع نظارتی وجود ندارد. در چنین فضایی چطور می‌توان انتظار بهتر شدن شرایط را داشت؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1123620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =