۴۴ درصد خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی باید بازسازی شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرسودگی ۳۹ درصد خوابگاه‌های دانشجویی در کشور، گفت: بر اساس برآوردها، ۴۴ درصد از خوابگاه های ما احتیاج به بازسازی دارند و تنها ۱۷ درصد خوابگاه‌ها نوساز هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی در آیین رونمایی از طرح «پویش ملی سخاوت» و افتتاح طرح‌های عمرانی و خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: در پروژه‌ای با عنوان «پویش ملی سخاوت»، افتتاح هزار و ۸۰۰ تخت خوابگاهی و اماکن دانشجویی در هشت دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، کردستان، اصفهان، شاهرود، بوشهر، گیلان، یزد و جندی شاپور اهواز را در دست اقدام داریم که این امر جای رضایت و شکر دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که باید دید که در چه شرایطی در حال زندگی هستیم و چه تاریخی را در گذشته داشته‌ایم، یادآور شد: مردم ما خوشبختانه در طول تاریخ حتی در دوران ستم‌شاهی نیز مردمی خیر بوده‌اند و همیشه با توسل بر ائمه علهیم السلام، در انجام امور خیر از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. امروزه بسیاری از مراکز درمانی ما مزین به نام خیرانی است که بسیاری از این عزیزان قبل از انقلاب کار خیری را انجام داده‌اند. این سابقه تاریخی به فرموده مقام معظم رهبری برای ما ایجاد هویت می‌کند.

عین‌اللهی افزود: کشوری که هویت داشته باشد با کشورهای بی‌هویت تفاوت بسیاری دارد، این کشور در طول تاریخ خود را نشان داده و راه خود را می‌تواند ادامه دهد. پس از انقلاب فشارهای بیشتری از نظر اقتصادی و غیره به مردم ما آمد که سرآمد آن دفاع مقدس است. ما در دوران دفاع مقدس در برابر اتحاد تمامی ابرقدرت‌هایی که برای نابودی ما با یکدیگر متحد شده بودند ایستادیم و این موفقیت به واسطه هویت، اصالت، اعتقاد بر ولایت و حضور مردم در صحنه بود که رقم خورد.

وی با بیان این‌که این مردم ما بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند، گفت: خیران در آن دوران نیز حضور داشتند و مردم از یک پیرزن تا یک جوان در مسیر خیر و در صحنه این رزم حضور فعالانه داشتند. اهدای مال کار آسانی نیست، فردی که کار خیر می‌کند در راه خداوند از توفیق الهی بهره‌مند شده است. کرونا یکی از صحنه‌های مهم در کشور بعد از دوران دفاع مقدس بود که علی‌رغم تهیداتش، موارد مهمی را برای مردم جهان روشن کرد، ما دیدم خدمت گذارانی که صحنه‌های زیبایی از ایثار و مهربانی در کمک‌های مردمی را از خود نشان دادند، به واقع هر کاری که مردمی شود موفق است.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های واکسیناسیون عمومی مردم طی ماه‌های ابتدایی کار دولت سیزدهم، ابراز داشت: در آغاز کار دولت، تنها ۵ میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده بود، اما امروز  آمار ۱۱۷ میلیون دز تزریق واکسن را رد کرده‌ و در عرض ۴ ماه بیش از ۱۱۲ میلیون واکسن تزریق کرده‌ایم. این کار را وزارت بهداشت به تنهایی انجام نداد بلکه ما با به صحنه آوردن مردم این توفیق را پیدا کردیم که به جایی برسیم که در برخی روزها حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز تزریق داشته باشیم و از نظر سرعت کار نسبت به جمعیت، نیز رکورد جهانی پیدا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این به دلیل آوردن مردم پای کار  بود و در نتیجه مردم هم به ما اعتماد کردند. امروز در تهران ۹۱ درصد مردم یک دز و ۸۰ درصد مردم دز کامل تزریق را انجام داده‌اند، در حالی که در آمریکا ۶۰ درصد و در روسیه ۴۰ درصد مردم واکسن را تزریق کرده‌اند. در بازدیدهای خود می‌دیدیم در مراکز واکسیناسیون تنها یک نفر پرسنل از وزارت بهداشت مستقر است اما مردم از هلال‌احمر، هیأت‌ها، بسیج و غیره در صحنه بودند. به واقع اگر با سیستم وزارت بهداشت بدون مشارکت داوطلبانه مردم، قصد داشتیم روند واکسیناسیون را پیش ببریم بیش از یک سال زمان می‌برد.

وی بر تکمیل پروژه‌های در دست کار و نیمه تمام خیرساز تاکید کرد و افزود: باید این پروژه‌ها در ابتدا تکمیل شود، در این مدت هیچ پروژه جدیدی راه‌اندازی نشود تا مردم اثر کار را ببینند. حرکات خیران برکات کار ما است و هر قدمی شما بردارید مورد حمایت ما است. نظارت هر چه بیشتر و امانت‌داری مردم در حوزه اموری که خیران در آن ورود می‌کنند نیز یک نیاز اساسی است،  گزارش فعالیت‌های خود را به مردم بدهید تا حس کنند خودشان در کار دخیل هستند و مراقبت‌ها را بیشتر کنند.

این مقام مسئول با بیان این‌که ما باید برنامه داشته باشیم و در برنامه‌های خود از حضور خیران استفاده کنیم، بیان داشت: باید برای سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت برنامه‌های خود را مشخص کنیم تا مانع از موازی کاری‌ها شویم و هر کار را در زمان خود و بر اساس نیاز انجام  دهیم.

عین‌اللهی در پایان بر اهمیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مناسب و استاندارد تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای مهم کشور خوابگاه‌های مناسب دانشجویی است. در حال حاضر ۳۹ درصد از خوابگاه‌های ما فرسوده است، ۴۴ درصد احتیاج به بازسازی دارد و تنها ۱۷ درصد خوابگاه‌های ما نوساز هستند که امیدواریم با نهضتی که معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آغاز کردند تحولی خوب را در این مسیر داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =