زالی: برای تصمیم گیری در خصوص دُز چهارم زود است

دکتر زالی معتقد است که هنوز برای تصمیم گیری در خصوص دُز چهارم زود است، چرا که حداقل باید سه ماه از شیوع ویروس جدید اُمیکرون بگذرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی دماوند در جمع خبرنگاران بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: در مقاله‌ای که اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، سرعت تزریق دُز سوم واکسن بسیار مهم دانسته شده است.

وی گفت: بیش از برند و نوع همگن و یا ناهمگن بودن واکسن تزریق دُز سوم دقیقاً سه ماه پس از دُز دوم مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی است و پیشنهاد ما این است، که همه افرادی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن آن‌ها می‌گذرد، نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران سبد واکسن‌های ایرانی را متنوع توصیف کرد و گفت: در حال حاضر پلتفرم‌های ویروس ضعیف شده و پروتئینی را داریم و واکسن جدیدی نیز به مجموعه اضافه شده که علاوه بر برکت، واکسن رازی، پاستور و… نیز وجود دارد.

وی در خصوص تزریق دُز چهارم واکسن کرونا نیز گفت: هنوز برای تصمیم گیری در خصوص دُز چهارم زود است، چرا که حداقل باید سه ماه از شیوع ویروس جدید اُمیکرون بگذرد و سپس در این خصوص به جمع بندی برسیم.

زالی افزود: جمعیت زیادی در کشورهای فقیر هستند، که هنوز واکسیناسیون کافی نداشته اند و این می‌تواند به عنوان یک خطر در جهش‌های بعدی شیوع کرونا باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1123648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =