۴۰درصد پرورش پزشک کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در شرایط کنونی سالانه ۸هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می‌شوند که در سال آینده به ۱۶هزار افزایش می‌یابد. در شرایط کنونی ۴۰درصد پرورش پزشک کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه صبح امروز هشتم دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد. در این مراسم علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در سالروز حماسه ۹دی قرار داریم و در حماسه آفرینی ۹دی به باور مقام معظم رهبری رد پای امام حسین ع در موفقیت نظام بود.

وی افزود: در شرایط کنونی مکتب فکری جدیدی در حوزه علم و دانش تحقق یافته است. در حالی که روز گذشته سالروز نهضت سوادآموزی بود و در حوزه آموزش عالی هم دانشگاه آزاد اسلامی زاییده افکار امام خمینی (ره )بود.

منادی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم امام خمینی«ره» توسعه دانشگاه‌ها بود ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل دارد و شاهد افزایش پذیرش پزشکی هستم. در شرایط کنونی سالانه ۸ هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می‌شوند که در سال آینده به ۱۶ هزار دانشجوی پزشکی افزایش می‌یابد. در شرایط کنون ۴۰درصد پرورش پزشک کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

منادی تاکید کرد: در مجلس بخشی از قانون افزایش تولیدات دانش‌بنیان به تصویب رسید و شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات گمرکی فراوان به دانش آموختگان داده و جهش در راستای شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تولید علم در کشور ما رتبه ۱۴ در دنیا دارد و مصرف علم هم یکی از اولویت‌های کشور است. امروز ایران جزو ۳ کشور تولید موشک است و دستیابی به این مهم را مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: شهید سلیمانی جهان را از شر ویروس داعش نجات داد. حاج قاسم به خط مقدم رفته و بعد از شهادت نیروها نزد خانواده‌های آنها مراجعه و دلگرمی می داد. در حوزه علمی مجله نیوساینتیز به درج مقاله ای با موضوع پیشرفت ۳۰درصدی علم در ایران پرداخته است. 

منادی تصریح کرد: ایران در جنگ به داد سوریه رسید و بارها حاج قاسم فرمود که پایان داعش را اعلام میکنم. در حالی که داعش از سوی تمامی قدرتهای جهان از لحاظ تجهیزات مجهز بودند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رشادت‌های سردار سلیمانی در جنگ سوریه گفت: شهید سلیمانی به گروه خاصی تعلق ندارد. دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰درصد پرورش نیروی پزشکی کشور را برعهده داشته که این دانشگاه زاییده تفکرات امام راحل (ره)است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1123713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =