ضرورت ارائه الگو توسط دانشگاه‌ها از طریق تولید محتوای علمی-پژوهشی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هم‌اکنون دانشگاه‌ها باید با تولید محتوا در حوزه علمی و پژوهش، به ارائه الگو بپردازند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه مراسم با سلام درود به روح حاج قاسم سلیمانی گفت: در تعریف مکتب به مجموعه افکار منسجم برای هدایت بشر گفته می شود و حاج قاسم مکتب بود.

وی افزود: افق انقلاب اسلامی و اهداف رهبر معظم انقلاب شکل دهی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است. تمدن مجموعه ای از هم افزایی ها در قالب تفریح، پاسخگویی به نیازهای مادی و ... را شامل می‌شود. تمدن ابعاد مختلف زیست انسانی را پاسخ داده  و برای زیست، مسکن، سیاست ورزی، خوراک و... پاسخ دارد. ما به عنوان دایه دار اسلام تمدن کامل را در اسلام می دانیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بررسی اندیشه های فوکویاما ادامه داد: تمدن غرب در قالب لیبرال دموکراسی و مارکسیسم به چالش کشیده شده است.

رستمی ادامه داد: حاج قاسم مکتب بود و محتوای تولیدی در مکتب اسلام را نشان می دهد. تمامی قالب های رفتاری حاج قاسم الگوی پرورش یافته مکتب اسلام است. برای مثال او تعامل عالی با غیر هم‌کیشان داشته و تمامی افراد او را از خود می دانند. برای مثال مسیحی ،سنی،شیعه و ... او را از خود می دانند.
رستمی ادامه داد: حاج قاسم سرمایه جامعه است . باید دانست که دشمنان به دنبال هجمه و بروز و تشدید نارسایی ها هستند.

وی گفت: در فضای کنونی دانشگاه‌ها باید با تولید محتوا در حوزه علم، دانش و پژوهش، به ارائه الگو بپردازند.

در ادامه مراسم حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه که صبح امروز هشتم دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، درباره دیپلماسی در مکتب شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم اسطوره ای برای جامعه بشری است. حاج قاسم اجرا کننده خوب رسالتش بود. این شهید بزرگوار شاگرد مکتب امام خمینی(ره)است و امام راحل هم پرورش یافته مکتب عاشورا بودند.

وی افزود: بسیاری بر این باور بودند که بعد از امام خمینی(ره)جمهوری اسلامی دستخوش تغییر می‌شود. در حالی که به برکت نظام و سکانداری مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی با افتخار یکی از کشورهای پر قدرت جهان است.

اکبری تاکید کرد: پشتیبانی میدان در مذاکرات ۵+۱موثر بوده است. کشورهای جهان به دنبال تامین منافع مادی هستند تا بتوانند خودکفایی داشته باشند. نگاه حاج قاسم به استقلال فلسطین و توجه به آمیزه‌های دینی بود. بر اساس تاکیدات امام راحل (ره) فلسطینی‌ها با مذاکره به جایی نرسیده و باید به ادامه مبارزات بر علیه صهیونیست‌ها بپردازند. برای مثال در روزهای اخیر مردم یمن به موفقیت رسیده و باور به وعده‌های الهی تعیین کننده موفقیت آنها است. این نوع دیدگاه نشان می دهد که تمامی گروه ها می توانند عزت آفرین باشند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: نظام سلطه در مقابل مقاومت شکست خورده و تقویت دیدگاه های الهی تقویت مقاومت را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =