فرمانده‌ای که خود را وقف مردم کرد / حاج قاسم مجموعه‌ای از ویژگی‌ها بود

ساسان فلاح‌فر گفت: حاج قاسم ابعاد بسیار مختلفی داشت و می‌توان ویژگی‌های شاخص زیادی را برای او ذکر کرد چرا که او مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی بود.

ساسان فلاح‌فر کارگردان سینمای مستند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه چه چیزی شخصیت حاج قاسم را کاریزماتیک کرده، گفت: من بر این باورم هرآنچه که هست و هر بزرگی که این مرد دارد و هر کاری که کرده به این علت بوده که لطف خدا شامل حالش شده و خداوند نگاه ویژه‌ای به او داشته چرا که او برای خدا کار می‌کرده و این برکت به او داده شده تا در این حد بزرگ شود.

فلاح‌فر افزود: ما بعضی مسائل را با دو دو تا چهار تا کردن بررسی می‌کنیم ومن معتقدم این اشتباه است چرا که در این بین مسائلی وجود دارد که ماورای مباحثی است که به آن فکر می‌کنیم و در واقع مسائلی وجود دارد که خارج از درک انسان‌هاست.

کارگردان مستند «خاطرات آن مرد» با بیان اینکه حاج قاسم یادگاری‌های زیادی دارد، افزود: اگر به اطراف خود بنگریم همه آنها را می‌توانیم مشاهده کنیم.

حاج قاسم

وی با اشاره به مستند «خاطرات آن مرد» گفت: این فیلم به خاطرات بخشی از مردم روستای قنات ملک می‌پردازد که کودکی شهید سلیمانی در آنجا سپری شده و در این مستند مردمی را می‌بینیم که خاطرات شخصی زیادی از شهید سلیمانی دارند. در واقع سوژه این فیلم فرمانده رده یک نظامی کشور است اما او خیلی متواضعانه با مردم این روستا نشست و برخاست داشته و بسیاری از اهالی روستا از او خاطره دارند و او به تمامی مردم این روستا کمک‌های بسیاری کرده و در واقع خود را وقف آنها کرده بود و حتی این کمک‌ها را در سایر شهرهای کشور نیز می‌توانیم مشاهده کنیم.

فلاح‌فر همچنین در مورد ویژگی شاخص حاج قاسم نیز عنوان کرد: این مرد ابعاد بسیار مختلفی داشت و با شناختی که من نسبت به او پیدا کرده‌ام می‌توان ویژگی‌های شاخص زیادی را ذکر کرد که به نظرم بسنده کردن به ذکر یک ویژگی کار درستی نیست چرا که او مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =