رفع موانع واگذاری سهام دولت به سازمان تأمین اجتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور گفت: موانع و مشکلات واگذاری سهام دولت به سازمان تامین اجتماعی مطابق با بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برداشته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علی اصغر بیات اظهار داشت: قرار بود دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از دیون انباشته شده خود به سازمان تأمین اجتماعی را تا پایان سال جاری و در راستای بند "و" تبصره ۲ قانون بودجه پرداخت کند. از طرفی تحقق این موضوع زمینه ساز تداوم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که یکی از مهم‌ترین درخواست‌های این قشر از مسئولان به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه هیچ مبلغی برای اجرای متناسب سازی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان با تکیه بر منابع داخلی خود ۲ مرحله متناسب سازی را انجام داد.

بیات در ادامه گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی برنامه ششم توسعه قرار داریم، زمزمه‌هایی شنیده شد که بر اساس نظر اعضای کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ امکان پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی در قالب سهام و دارایی‌های دولت وجود ندارد. در همین راستا بلافاصله مکاتباتی را برای سران قوا از جمله رئیس قوه قضائیه و ریاست جمهوری ارسال کردیم.

وی افزود: اخیراً جلساتی را نیز با اعضای کمیسیون تطبیق قوانین برگزار کردیم و با تعاملی که انجام شد، موانع و مشکلات پیش آمده در خصوص واگذاری سهام و دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی رفع شد. لذا با جدیت پیگیر تسریع در اجرای قانون هستیم و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد و انتظار داریم نهایتاً تا اواسط دی ماه آینده شاهد حل و فصل آن باشیم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور گفت: متأسفانه موضوع پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی مشمول زمان شده و عوامل بسیاری در شکل گیری این وضعیت نقش دارد.

کد خبر: 1123750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =