فضائلی: دیدار  روحانی با  رهبر انقلاب جنبه کاری نداشت

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: دشمن برای این فشار تبلیغاتی و رسانه‌ای، دست به جعل روایت و دستکاری روایت ها می‌زند. دشمن در فضای تبلیغاتی تلاش می‌کند تا برخی روایت‌ها را از اساس به صورت کذب خلق کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در برنامه روایت خبر که به همت مدرسه نوآوری رسانه مهر( مهرینو) در خبرگزاری مهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز به واقع می‌بینیم که در عرصه اقتصاد و معیشت مردم، دشمن فشار زیادی را وارد کرده است و اقداماتی که از ابتدای انقلاب انجام داده است در حوزه مسائل امنیتی بسیار زیاد بوده و در تلاش است تا در این حوزه به ما ضربه بزند. 

وی افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند فعالیت دشمن در عرصه جنگ نرم بیشتر از عرصه اقتصادی و امنیتی است. دشمن برای این فشار تبلیغاتی و رسانه‌ای، دست به جعل روایت و دستکاری روایت ها می‌زند. دشمن در فضای تبلیغاتی تلاش می‌کند تا برخی روایت‌ها را از اساس به صورت کذب خلق کند و بعد با تکنیک تکرار آن را نهادینه کند و کسانی که در معرض آن روایت هستند آن را می‌پذیرند. 

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: برای مثال رژیم رسوای پهلوی که در عرصه‌های مختلف بر اساس تاریخ شفاهی دولتمردان پهلوی فساد آن آشکار است انسان تعجب می‌کند که چطور برخی تلاش می‌کنند تصویر بزک شده‌ای از آن دوران ارائه کنند. پس باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که این تحریف در حال اتفاق افتادن است و ما باید یک اقدامی را داشته باشیم و به صورت یک کنشگر فعال عمل کنیم. 

فضائلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران موضوع جهادِ روایت را با عنایت به اقدامات حضرت زینب(س) در حوادث بعد از عاشورا بیان کردند، اظهار داشت: دوستانی که می‌خواهند در جهاد روایت فعالیت کنند باید آنچه حضرت زینب(س) بعد از عاشورا انجام دادند را مطالعه کنند. امروز ما در یک مواجه سنگین با یزیدیان زمان قرار داریم که آنها برای ما رجز می‌خوانند و تقریبا این صحنه شبیه همان صحنه مواجهه حضرت زینب(س) با یزید است. 

وی افزود: ما باید بپذیریم که در مواجه با دشمن هستیم و اگر این را نپذیریم نمی‌توانیم به درستی رفتار کنیم لذا این تاکید رهبر انقلاب بر مقوله دشمن وجود دارد، باید متوجه فلسفه این صحبت باشیم و نباید به دنبال ساده کردن صورت مساله باشیم که اگر اینطور شد دچار خطا می‌شویم که در مقاطعی نیز چنین بوده است. 

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما حتی اگر نخواهیم با دیدگاه دینی هم به مقوله دشمن شناسی بنگریم اگر از زوایه منافع ملی و غیرت ملی هم به مقوله دشمن بپردازیم، باید مقوله مواجه با دشمن را بپذیریم. از سوی دیگر پدیده ها و موضوعات مختلف را می‌توان از زوایای مختلف دید و به آن پرداخت. بخشی از این موضوع به عمق نگری و کلانگری روایتگر از پدیده‌ها بر می گردد. علاوه بر این موضوع تصویر در روایتگری بسیار مهم است و در برداشت مخاطب از موضوع بسیار اهمیت دارد. 

فضائلی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ روایت‌های دشمن باید از داشته‌های کافی برخوردار باشیم گفت: باید تاکید کنیم که خبرنگاران باید با سواد و اهل دانش باشند. در فتنه 88 دشمن با استفاده از عواطف و احساسات انسانی قصد جنگ روانی داشت و اوج این ماجرا هم قتل ندا آقا سلطان بود. در همان روز چند هزار کلیپ فردای این حادثه ساخته شده بود. هدف اینها هم تحریک هیجان و عاطفه مردم بود. 

این فعال رسانه‌ای متذکر شد: اما در رسانه‌های خارجی  تصاویری از جنازه و یا افراد مجروح در این کشورها نشان داده نمی‌شود تا احساسات مردم بر انگیخته نشود. یکی از اتفاقات مهم در خنثی سازی فتنه 88 استفاده از احساسات مردم بود که اوج این موضوع هم در روز عاشورا بود. وقتی هیجان مردم تحریک شد در نتیجه تفکر مردم در جهت درست هدایت شد و روز نهم دی اتفاق افتاد. 

وی با بیان اینکه در موضوع نوید افکاری هم دشمن از احساسات مخاطب استفاده می‌کند و در حال تحریف واقعیت است، خاطرنشان کرد: البته در فضای رسانه‌ای کشور جریانات همسو با بیگانگان هم داریم. در سال 78 هم رهبر انقلاب در یک سخنرانی گفتند که برخی مطبوعات پایگاه دشمن شده اند و این موضوع تمام نشده است. 

فضائلی در پایان گفت: گاهی اوقات همان خطی خبری بی بی سی و ایران اینترنشنال را در برخی رسانه‌های داخلی هم می‌بینید. بخش قابل توجهی از گزارشات حقوق بشری که علیه کشورمان استفاده می‌شود گزارشاتی است که توسط رسانه های داخلی تهیه شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1123803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =