اخبار سفر رئیس جمهور به قم | رئیسی: مسئولین مرد میدان برای رفع مشکلات هستند

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در ۹ دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند، گفت: ‌حضور ‌مردم ‌سبب عزت شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه وارد استان قم شد و در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

برنامه های رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی به قم

رئیس جمهور در بدو ورود به شهر مقدس قم در مصاحبه با رسانه‌ها، سفر به قم و زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را توفیق الهی دانست و افزود: قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و حقیقتاً نماد بصیرت است.

وی افزود: مردم قم، حوزه علمیه، علما، طلاب و جوانان قم نشان دادند در تاریخ انقلاب اسلامی همواره پیشتاز در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از انقلاب اسلامی بودند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امیدوارم در این سفر نسبت به مسائل و مشکلات این استان و شهر قم که مورد توجه همگان به عنوان مرکز نشر معارف دینی است توجه ویژه شود.

رئیس جمهور افزود: در چند روز گذشته تیمی از طرف دولت مشکلات را بررسی کردند و خدمت بزرگان و مسئولان رسیدند و طرح هایی همچون فرودگاه قم که جلوی چشم مردم است و امیدواریم در زمان کوتاهی سر و سامان بدهند.

وی با بیان اینکه باید مسئله مسکن هم حل شود و در این رابطه باید از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، افزود: باید همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد مخصوصاً ظرفیت‌های نیروی انسانی آماده کار در این استان در دستور کار همه مدیران استان قرار گیرد.

رئیسی گفت: خدمت علما و حوزه علمیه قم خواهیم بود و امیدوارم مردم قم احساس کنند که مشکلاتشان حل خواهد شد.

بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان قم خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌کنند.

حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید «سیدمهدی حسینی»

آیت‌الله رئیسی با خانواده شهید «سیدمهدی حسینی» از شهدای مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 رئیسی: اعتماد مردم پشتوانه ماست

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز ‌در ادامه برنامه‌های سفر به قم در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از طریق آن از نظرات و تجربیات اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد.

رئیس جمهور افزود: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در جایی که اخلاص، برنامه و حضور مردم باشد، کارها به خوبی انجام خواهد شد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته، اقدامات مهمی برای پیشرفت کشور انجام شده اما عقب ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار سلیقه‌ای دوام ندارد، اظهار داشت: برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به برخی نظرات مطرح شده درباره بانکداری اسلامی، زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی گفت: بسیاری از این نظرات ارزشمند هستند که باید با کمک مردم، اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دو دهه‌ای بیش از چهار میلیون افغانستانی در کشور گفت: برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

آیت‌الله رئیسی، مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کارهایی برای حل آنها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه 1401 مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

رئیسی درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی ‌کنند. یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

‌رئیسی اعتماد مردم را پشتوانه مهم دولت توصیف کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند ادراکی ایجاد کنند که امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد اما حتما می‌توان مشکلات را حل کرد.

 رئیس جمهور: ملت ایران در ۹ دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در ۹ دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند، گفت: ‌حضور ‌مردم ‌سبب عزت شد.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان قم با گرامیداشت حماسه 9 دی و حضور دشمن شکن مردم در این روز به یادماندنی اظهار داشت: امروز روز بصیرت و میثاق با ولایت است و یکی از ایام الله ما روز 9 دی ماه است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در 9 دی توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد، افزود: در این روز دست قدرت خداوند متعال به نحوی که خردمندان به صورت عادی تصور نمی کردند با حضور حماسه مردم در صحنه تجلی پیدا کرد و سبب عزت شد.

رئیسی در این جلسه که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و مسئولین استان مرد میدان برای رفع مشکلات هستند و دست توانمند شما سبب برطرف شدن مشکلات است.

وی افزود: این جلسه در راستای هم گرایی و همکاری و هم دلی برگزار می شود تا با کمک یکدیگر در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات اساسی انجام شود و آثار این جلسات در زندگی مردم آشکار شود و مردم متوجه شوند که مشکل آنها حل و زندگی آنها بهبود پیدا کرده است.

رئیس جمهور بیان کرد:این که طرح و برنامه به کجا رسید باید به مردم گفته شود و در جریان قرار بگیرند و در این راه و مسیر پیگیری های اداری کافی نیست بلکه کار برای رفع مشکلات جامعه باید مجدانه و مجاهدانه انجام شود و اگر اینگونه نشود سبب ناامیدی مردم وعدم مشارکت مردم در حل مسائل و کم اعتمادی و بی اعتمادی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =