افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی

رئس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز رحیمی از افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) به ۲۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ثبت نام وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به زودی آغاز می‌شود و با توجه به ابلاغ شیوه نامه اعطای وام به دانشگاه‌های علوم پزشکی، از ماه آینده دانشجویان معرفی شده می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

وی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نسبت به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) احساس مسئولیت می‌کند و همواره درصدد فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تحقق بسترهای رفاهی برای این گروه از دانشجویان است.

رحیمی یادآور شد: بر هیچ کسی بوشیده نیست که این دانشجویان از زمان شروع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس در حال ارائه خدمات و کمک رسانی به هموطنان خود هستند و بار سنگینی از درمان کشور را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: سال گذشته بر اساس هماهنگی‌های با بانک عامل وام و تفاهم نامه‌ای که در این راستا امضا شد، به بیش از ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اعطاء شد که این ملبغ برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و تعداد بیشتری از دانشجویان می‌توانند این وام را دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به دانشجویانی که از سوی صندوق به بانک عامل معرفی می‌شوند، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد، به صورت یکجا داده خواهد شد که بازپرداخت آن بعد از تنفس هشت ماهه، در اقساط ۳۴ تا ۳۶ ماهه خواهد بود.

وی افزود: عملیات اجرایی و شیوه نامه وام دستیاری از ۶ دی ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد که در این شیوه نامه، شرایط گیرندگان این وام مشخص شده است.

رحیمی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغی دانشجویان را ثبت نام و اسامی متقاضیان خود را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کنند. ثبت نام اولیه و افتتاح حساب برای دریافت این وام به صورت الکترونیکی است و نیازی نیست دانشجویان به بانک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی، مراحل افتتاح حساب و ثبت نام را می‌توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک انجام دهند. حضور آن‌ها تنها برای ارائه و تکمیل مدارک و مباحث مربوط به ضامن است که دانشجو باید یکبار به بانک مراجعه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =