صدور پیام بزرگداشت 9 دی توسط نهادهای فرهنگی و دانشگاهی

جمعی از روسا و دبیرخانه‌های نهادهای دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی به مناسب نهم دی ماه بیانیه یا پیام‌هایی صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از روسا و دبیرخانه‌های نهادهای دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی به مناسب نهم دی ماه بیانیه یا پیام هایی صادر کردند.

۹ دی، بازنمایی بلوغ سیاسی و تجلی اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی؛ تاکید کرد: این روز، بازنمایی بلوغ سیاسی، اجتماعی و تجلی اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران است و نشان داد توطئه‌های دشمن هرگز قادر نخواهد بود بین امام و امت فاصله انداخته و باورها و احساسات عمیق آنان را از صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دور سازد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حماسه ۹ دی یادآور پیوند ناگسستنی امت با امام خویش و ابراز خشم و انزجار ملت در برابر دشمنان ایران اسلامی است. مردم شریف، مؤمن، وطن‌دوست و غیور ایران اسلامی پس از ماه‌ها فتنه و آشوب در سال ۱۳۸۸ با حرکتی انقلابی و حضوری دشمن‌شکن، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین آن تجدید عهد و میثاق کردند.

در این بیانیه مطرح شده است: ۹ دی بازنمایی بلوغ سیاسی، اجتماعی و شاخص مرزبندی بین حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران است و نشان داد توطئه‌های دشمن و تبلیغات نظام سلطه و عملیات روانی استکبار رسانه‌ای هرگز قادر نخواهد بود بین امام و امت فاصله انداخته و باورها و احساسات عمیق آنان را از صحنه دفاع از اسلام و انقلاب دور سازد و بی‌تردید این حضور مردم در صحنه است که چالش‌ها و مشکلات فراروی نظام را حل و شکست دشمن را هموراه رقم خواهد زد.

در این بیانیه عنوان شده است: مردم سلحشور ایران اسلامی با خروش و بیداری خود مقابل طغیان گران خائن به حقوق ملت شریف ایران یک بار دیگر یادآوری کردند که حتی اگر تمام دنیا در مقابل دین و عزم راسخ آن‌ها صف کشی کند، نخواهد توانست بر عزم و اراده و ارادت این ملت به دین و شریعت اسلام و رهبری امام امت کوچکترین خدشه‌ای وارد کند و تمام قد در برابر فتنه آن‌ها خواهند ایستاد؛ چنان که خداوند متعال می‌فرماید: یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ. (صف -۸)

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و تقدیر و تشکر از ملت شریف و مؤمن ایران به خاطر مجاهدت‌ها و بصیرت بی‌نظیر ایشان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه، بار دیگر با آرمان‌های الهی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و حکیم فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید میثاق می‌کند و اعلام می‌دارد در چهلواره دوم، تمام توان خود را برای حفظ دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی به کار خواهد بست. بطور حتم با عمل صالح، مجاهدت همه جانبه و پیوند عمیق با امام امت شاهد استقرار جامعه اسلامی و گل واره‌های موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود که این وعده قطعی الهی است «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ».(انبیاء – ۱۰۵)

نهم دی تقابل حق علیه باطل

سیدحمید مهدیون مدیر کل اداره تشکل های اسلامی دانشگاهیان دانشگاه آزاد به مناسبت ۹ دی پیامی صادر کرد.

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران مدلی جدید از حکمرانی را بر مبنای مردم‌سالاری دینی ارائه داد. پایه های اصلی این نظام الهی، استقلال آزادی و نفی وابستگی به شرق و غرب و قدرت های استعمارگر تمامیت خواه بوده و است.

در این پیام مطرح شده است: از آغاز انقلاب اسلامی، در همه حوادث و رویدادها، حضور به موقع ملت بزرگ ایران، یاریگر اصلی انقلاب و امامین انقلاب بوده است. یکی از این حوادث تاریخ ساز، حادثه بزرگ و معجزه گونه نهم دیماه ۸۸ است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تقابل حق و باطل بود و حضور ملت چشم فتنه و فتنه گران را کور کرد و روح جدید در کالبد نظام اسلامی دمید. قطعا پاسداشت این حادثه بزرگ بر هر همگان امری ضروری و واجب است.امروز شاهد بزرگداشت ایام دهه مقاومت توسط تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، همسو با ملت بزرگ ایران، هستیم. دشمن‌شناسی جوانان و تشکل های اسلامی و بصیرت همیشگی ،رمز ماندگاری نظام مقدس اسلامی است.

یوم اللّه ۹ دی روز مهمی در تاریخ بشریت بود

اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت حماسه ۹ دی بیانیه‌ای صادر کرد.

 در بخشی از این بیانیه آمده است: بر ما پوشیده‌ نمی‌باشد که ایران انقلاب کرده است تا تمدن نوین اسلامی را برپا کند و شکی بر آن نیست که ما به انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهیم رسید ان‌شاءالله، اما در حالی که ایران آزمون های ظهور و قواعد آن را آماده می‌کند دشمن آشکار ما شیطان بزرگ و نوچه های دیگرش قصد دارند جلوی حرکت قطار انقلاب را گرفته و برای این کار عده ای را در داخل آماده انقلاب رنگی همچون سبز و بنفش کرده اند. سال ۸۸ منافقین و سلطنت‌طلب‌ها با همکاری دشمنان قسم‌خورده‌ی ما پس از فتنه قبلی در سال ۷۸ با یک بازنگری و رفع ایرادات این بار با قدرت بیشتر بصورت چند لایه اقدام کردند که رهبری معظم انقلاب نیز در سخنانی اعلام کرد ابعاد خطرناک ماجرای براندازی و فتنه سال ۸۸ سالیان بعد معلوم خواهد شد که چه نقشه هایی داشتند و نقش برآب شد.

در این بیانیه تاکید شده است: البته دشمن صرفا از همان طریق قبل اقدام به فتنه انگیزی نخواهد کرد. بلکه از طریق معیشت، اقتصاد، مسئولان فاسد، برجام، FATF و سایر این عناوین دست به تحرکات می زند. بصیرت یعنی اینکه در هر شرایطی پشتیبان ولایت فقیه خود باشیم تا مملکتمان آسیب نبیند. بزرگترین بی تقوایی برخی روسای جمهور و مدیران فعلی و قبلی، بی توجهی به نقشه دشمن است. کلان استراتژی دشمن در حال حاضر، «ناامید سازی» مردم از نظام است. متاسفانه نقش آفرین اصلی این سناریو برخی از عالی ترین مدیران هستند که هر یک، اعتماد عمومی مردم به بخشی از ارکان حاکمیت و نظام را متزلزل می کنند ولی وقتی میزان حال فعلی افراد است؛ با صراحت و بدون استثناء می بایست از فتنه گری سیاسیون بی تقوا اعلام برائت کرد. بر خلاف انگاره خبیثانه جریان فتنه، هرگز ۹ دی حمایت از یک شخص یا حتی یک گروه نبود. بلکه ۹ دی حمایت از اصل نظام و ارزش ها بود. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: این ایام مصادف گشته است با سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی. مرد میدان های جهاد، مقاومت، خدمت، رفاقت، صبر، ایثار و شهادت. رمز موفقیت همان مقاومتی است که این شهید بزرگوار آن را برگزیده بود. ایشان هرگز فعل های منفی را صرف نکردند، نگفتند که ما نمی توانیم! بلکه خواستند و شد. دیپلماسی شهید سلیمانی، دیپلماسی مقاومت و عزت بود؛ مصداق بارز اشداء علی الکفار رحماء بینهم. راه حقیقی که منجر به شکوفایی می شود همان راهیست که این سردار شهید پیش گرفتند. ایشان نگاهشان، گوششان و جانشان ختم به یک چیز بود و آن هم کلام مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله‌العالی. 

در این بیانیه عنوان شده است: بصیرت القایی نیست بلکه اکتسابی است. شاید شما روحانی باشید؛ یک شیخ باشید، اما از نعمت بصیرت بی نصیب بمانید. شاید شما یک عالم و دانشمند باشید، ولی از نعمت بصیرت بازمانید. عاقبت داشتن بصیرت می شود امثال شهید فخری زاده ها، که برای این ملت خون دل خوردند و خالصانه تلاش کردند در جهت عزت نه ذلت، اما در همان وقت در همین کشور؛ افرادی بودند که ندای ما نمی‌توانیم، ما نیازمندیم، ما ضعیفیم سر می دادند تا بازهم کاسهٔ نیازمندی خود را به سمت اروپاییان و آمریکایی ها درازکنند. آنها مدعی بودند که زبان دنیارا بلدند ولی نفهمیدند که هیچوقت هیچ انسان باعزت و با شعوری بر سر مواضع قدرت خود مذاکره نمی کند. نفهمیدند که زبان دنیا، زبان به ذلت افتادن است و باید قوی شد تا نگذاریم زیر پای دشمنان له شویم. 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امثال شهید فخری زاده ها، قربانی ترور حاصل از همین مذاکرات هستند. بصیرت حقیقی را شهید سلیمانی ها، شهید فخری زاده ها، درک کردند و به خوبی از آن بهره بردند. در طوفان های فراز و نشیبی آخرالزمان، در مسیر ولایت فقیه باشیم تا مبادا سرنوشتی چون شمر پیداکنیم. قطعا در آخر الزمان فتنه های گوناگونی ایجاد خواهد شد که لازمه سرافرازی در آن، بصیرت است و ایمان بی بصیرت همانن شخصی است که در تونلی بدون هیچ روشنایی ای حرکت می کند.

عبور انقلاب از بحران‌ها با پشتوانه مردمی

رشید جعفرپور رئیس بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یادداشتی، با گرامیداشت یوم الله ۹ دی، بصیرت را رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در همه این دوران‌ها عنوان کرد.

انقلاب‌ها مبتنی بر ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های بلند شکل می‌گیرند و در راستای تحقق آنها گام به گام حرکت می‌نمایند، البته طبیعی است که در مسیر حرکت خود با موانع زیادی روبرو شوند. انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‌ها و آرمان‌های دین مبین اسلام با شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» با همت و جانفشانی ملت و هدایت و رهبری امام راحل (ره) شکل گرفته و پس از سال‌ها مرارت و سختی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان انقلاب با انواع دسیسه‌ها، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، علیه انقلاب اسلامی سناریوهای مختلف را برای براندازی و یا تضعیف انقلاب اسلامی در پیش گرفته‌اند. التهابات و غائله‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب، تحمیل جنگ علیه کشور با حمایت آمریکا و ایادی استکباری به سرکردگی رژیم بعث صدام، تحمیل انواع تحریم‌های فلج کننده، تهاجم فرهنگی گسترده و اِعمال جنگ نرم و جنگ هوشمند علیه ملت ایران از نمونه کارهایی است که برای براندازی این نظام در دستور کار دشمنان بوده است. از جمله کارهایی که برای سست شدن اراده مردم و نیز براندازی نظام در دستور کار دشمنان نظام بوده و از سویی عده‌ای از فریب خوردگان داخلی هم همراهی نموده‌اند، تردید افکنی در برخی انگاره‌های اصولی و بنیادی نظام است که گرچه این انگاره‌ها می‌توانست تبدیل به نقطه قوت نظام شود، اما تبدیل به چالش و بحرانی برای نظام شده بود.

انتخابات در هر نظامی زمینه حضور و پشتیبانی مردم را نسبت به نظام فراهم می‌نماید. انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۸ به دلیل اهمیتی که داشت یکی از نقاط عطف تاریخی انقلاب اسلامی است. به عبارت دیگر این انتخابات به دلیل مشارکت حداکثری ملت، پشتوانه بسیار بالایی برای مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی ایران بود. در این انتخابات به دلیل نفوذ دشمن و نیز همراهی برخی از جریان‌های سیاسی و اجتماعی با خواسته ناحق دشمنان، تبدیل به چالشی برای نظام اسلامی شد.

هرچند نظام اسلامی تلاش کرد که نخبگانی که خود در تحریک مردم به اغتشاشات نقش عمده داشتند را در زیر چتر حمایتی خود نگه دارد و از آنان خواست خط خودشان را از دشمنان و سرویس‌های جاسوسی آنها دور نموده و به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌های رأی ملت تمکین کرده و در مسیر خواست دشمن حرکت ننمایند، اما فضای غبارآلوده فتنه آن سال به گونه‌ای بود که خود آنها در آتش آن فتنه گرفتار شدند و علاوه بر خود، جمعی از همسویان خویش را نیز به سوی آن کشاندند و از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدند. تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مرزبندی صحیح بین اغتشاشگران و کسانی که مطالبه قانونی داشتند، به دلیل آن بود که بتواند جمعی اگر از روی غفلت در این مسیر قرار گرفته‌اند را در اردوگاه انقلاب اسلامی محفوظ نگه دارد.

مهلت چند ماهه نظام اسلامی برای تعیین مرز مشخص بین دو جریان اغتشاش‌گرِ قانون‌گریز و جریان مطالبه‌گر قانونمند، باعث شد که بسیاری از افراد با روشنگری بتوانند راه صحیح را از راه ناصواب تشخیص دهند و در مسیر انقلاب حرکت نمایند. اما در عین حال، عده‌ای با پشتیبانی و حمایت آمریکا و غرب همچنان در مسیر نافرمانی مدنی حرکت کردند و در ذهن خود، متأثر از انقلاب‌های رنگی که توسط جورج سورس-نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگی _ در برخی از کشورهای منطقه نتایجی را حاصل کرده بود، سودای جنبش سبز را می‌پروراندند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت مردمی بودن، دینی بودن، و پشتیبانی از سوی ولایت فقیه به قدری در لایه‌های اجتماعی استحکام دارد که با چنینی تکانه‌های روبناییِ عارضیِ غیرمردمی به تزلزل در نیاید و راه و آرمان انقلابی خود را با قدرت و استحکام بیشتری ادامه دهد.

آنچه که انقلاب اسلامی را در همه بحران‌های این چهار دهه، با صلابت عبور داده، توکل به قدرت لایزال الهی و پشتوانه مردمی با عنصرِ محوریِ «بصیرت» است. بصیرت رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در همه این دوران‌ها است. حضور ملت تحت هدایت و روشنگری ولی فقیه زمان، در حرکت نهم دی ماه آن سال به گونه‌ای بود که همه دنیا را مجاب کرد، که راه انقلاب اسلامی مشخص و مبتنی بر ارزش‌های عاشورایی است و این راه همچنان ادامه دارد. به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی:

قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی و بیست و دوی بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، کار عظیمی بود؛ نُه دی هم همین جور. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه‌ی کسانی که در عرصه‌ی سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند؛ فهمیدند که راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است. در بیست و دوی بهمن، ملت همه با یک شعار وارد میدان شدند. خیلی تلاش کردند، شاید بتوانند بین ملت دودستگی ایجاد کنند؛ اما نتوانستند. و ملت ایستاد؛ این پیروزی ملت بود. از بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن - هشت ماه - یک فصل پرافتخار و پرعبرتی برای ملت ایران بود؛ این یک درس شد. آگاهی جدیدی به وجود آمد. فصل تازه‌ای در بصیرت ملت ایران گشوده شد. این یک زمینه‌ی بسیار مهمی است. باید بر اساس این زمینه، حرکت کنیم.» (بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ۰۱/۰۱/۱۳۸۹)

انتهای پیام/

کد خبر: 1123867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =