نسخه واحد برای برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی صحیح نیست

دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت گفت: در نظر گرفتن نسخه واحد برای نحوه برگزاری امتحانات تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، با توجه به شیوع ویروس اومیکرون درست به نظر نمی‌رسد.

علیرضا محسنی دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه برگزاری امتحانات ورودی جدید به دانشگاه‌ها اظهار کرد: به هر حال هر دانشگاه با توجه به شرایط و زیرساخت‌هایی که دارد، بهتر می‌تواند نسبت به برگزاری امتحانات تصمیم‌گیری کند. به همین منظور در نظر گرفتن نسخه واحد برای نحوه برگزاری امتحانات تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، با توجه به شیوع ویروس اومیکرون درست به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: امکانات رفاهی و زیر ساختی دانشگاه‌ها متفاوت است، همه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند نیازهای حداقلی دانشجویان در حوزه رفاهی را رفع کنن. وزارت بهداشت هم باید در این مورد از کمبودهای دانشگاه‌ها بازخورد مناسبی دریافت کند و با تخصیص بودجه عادلانه برای تمامی دانشگاه‌ها شکاف‌های موجود در حوزه‌ رفاهی را کم رنگ‌تر کند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت درباره تمایل دانشجویان درباره برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: بیشتر دانشجویان به دلیل آنکه نتوانسته‌اند یادگیری کافی و قابل اعتمادی از دروس مجازی دریافت کنند، بیشتر تمایل دارند امتحانات به صورت مجازی برگزار شود. گسترش امتحانات مجازی چالش بزرگی را برای آموزش پزشکی ایجاد کرده است، اما می‌توان با الگوگیری از کشورهای موفق در این زمینه کیفیت آموزش رو به حد زیادی ارتقا داد. متاسفانه با توجه به اینکه امکانات آموزشی دانشگاه‌ها با ظرفیت پذیرش دانشجویان تطابقی نداشته، همیشه دانشجویان در مسئله یادگیری با چالش رو به رو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئله امکانات رفاهی با مسئله افزایش ظرفیت‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد خاطرنشان کرد:  دانشجوی تازه واردی را تصور کنید که نتوانسته از امکانات به حق رفاهی و آموزشی دانشگاه به شکل حضوری بهره‌مند شود و با شرایط زندگی خوابگاهی آشنایی کافی رو پیدا نکرده است، طبیعتاً حضور در خوابگاها برای شرکت در امتحانات، بار روانی و استرس زیادی را به این دانشجو وارد می‌کند. این موضوع برای دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند، دیدگاه تدافعی نسبت به آموزش و امتحانات ایجاد می‌کند و منجر به آسیب‌های جدی خواهد شد.

به گفته این فعال صنفی دانشجویی، زمانی که دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند امکانات لازم در حوزه خوابگاه برای بهره‌مندی از کلاس‌های حضوری را در اختیار دانشجویان قرار دهند، قطعا  تامین خوابگاه‌ها در زمان امتحانات کار غیرممکنی به نظر می‌رسد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز گفت: دانشگاه تبریز با توجه به اینکه خوابگاه دخترانه ۲۳۰۰ نفری تلاش را احداث کرده به نظر می رسد که مشکلی در اسکان نداشته باشد اما ۲ خوابگاه آزادی و قدس نیاز به تعمیرات اساسی دارد و دانشگاه بودجه کافی برای این اقدام و حل مشکلات رفاهی دانشجویان در اختیار ندارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه بیشتر از ظرفیت اتاق‌های خوابگاه پسرانه گلستان استفاده کرده تا مسئله کمبود خوابگاه را به نوعی حل کند، اما برای حل اساسی این مسائل نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات بلند مدت هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =