مکتب حاج قاسم چراغ راه آینده جوانان / منشا شخصیت کاریزماتیک سردار سرچشمه معنویت بود

فضه سادات حسینی گفت: منشا داشتن یک شخصیت کاریزماتیک در حاج قاسم و انسان‌هایی همانند ایشان در این است که آنها به سرچشمه معنویت متصل بوده و انسان‌هایی هستند که اتصالات ماورایی دارند.

فضه سادات حسینی مجری و گوینده خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه چه چیزی شخصیت حاج قاسم را کاریزماتیک کرده، اظهار کرد: منشا داشتن یک شخصیت کاریزماتیک در حاج قاسم و انسان‌هایی همانند ایشان در این است که آنها به سرچشمه معنویت متصل بوده و انسان‌هایی هستند که اتصالات ماورایی دارند.

حسینی ادامه داد: حتی عنوان کتاب خودنوشت حاج قاسم «از چیزی نمی ترسیدم» است و زمانی که این کتاب را می‌خوانید متوجه می‌شوید همه کارهایی که حاج قاسم انجام می‌داده ناشی از اوج ایمان بوده و از هیچ کس ترسی نداشته و اگر ترسی هم در این بین وجود داشته ترس از خداوند بوده که مربوط به همان بحث تقواست که بارها در دین ما به آن اشاره شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم انسان‌هایی که وجود و شخصیت کاریزماتیک دارند شخصیتشان متصل به جایگاه معنوی است و به الوهیت وصل هستند و همان است که به ایشان قدرت و جذابیت می‌بخشد و همین جسور و نترس بودن از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود آدمها برای سایر افراد جذاب و دوست‌داشتنی شوند و انسان‌هایی که از ایمان قوی برخوردارند دارای چنین ویژگی‌هایی هستند.

مجری تلویزیون در پاسخ به این سوال که به نظر شما ویژگی شاخص حاج قاسم چیست، عنوان کرد: ایشان ویژگی‌های بسیاری داشتند که نام بردن یک مورد بسیار دشوار است اما اگر بخواهم به یک مورد اشاره کنم، ویژگی قهرمان بودن ایشان است که برای نسل امروز ما که هیچ قهرمانی نمی‌شناسد و همیشه دنبال شخصیت‌های خارجی یا نهایتا سلبریتی‌هاست تا قهرمان پیدا کند می‌تواند یک الگو باشد.

وی افزود: شاید نسل جدید دیگر درکی از جنگ ندارد و تنها نامی از شهید همت و امثال آنها را شنیده باشد اما ویژگی قهرمان بودن شخصیت معاصر و نزدیکی مانند حاج قاسم که شاید خیلی‌ها هم او را از نزدیک دیده باشند و یا تصاویر و سخنرانی‌های ایشان را در تلویزیون مشاهده کرده‌ باشند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

حسینی در ادامه گفت: ما قهرمانانی مثل شهید فخری‌زاده هم داریم اما به دلیل نوع زندگی و ویژگی‌هایی که دارند مجبورند در گمنامی زندگی کنند و تازه بعد از اینکه شهید می‌شوند و دشمن به چیزی که می‌خواهد می‌رسد توسط مردم شناخته می‌شوند، اما فردی مثل حاج قاسم وارد خط مقدم شده در آنجا قدم می‌زند و رجزخوانی می‌کند که خب این موضوع برای نوجوانان و جوانان ما دارای جذابیت‌های زیادی است.

حسینی در پاسخ به این‌که چطور می‌توان ادامه‌دهنده راه حاج قاسم بود نیز گفت: باید ایشان را شناخت، درست است که شناخت حاج قاسم و افرادی مثل ایشان بسیار دشوار است ولی باید تولیدات متعددی از فیلم‌های مستند گرفته تا کتاب و غیره درباره زندگی ایشان وجود داشته باشد تا جوانان ما بتوانند از این طریق آشنایی بیشتری با این مرد بزرگ پیدا کنند چرا که شناخت مکتب حاج قاسم می‌تواند چراغ راه آینده جوانان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =