رئیسی: نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم

سید ابراهیم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه دیدارهای خود در شهر قم نشست‌های جداگانه‌ای با اعضای شورای‌عالی مدیریت حوزه علمیه قم، جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشت.

در این نشست‌ها اساتید و علمای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پرداختند و رئیس جمهور هم نکاتی درباره اقدامات و برنامه‌های دولت سیزدهم ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به استان قم، در دیدار با اعضای شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر از زحمات دولت‌ها و مجالس و مدیران پیشین گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم به‌طوری که حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبه‌رو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است.

رئیس جمهور با تشریح تلاش‌های دولت در ماه‌های ابتدایی تحویل گرفتن دولت ‌افزود: با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی‌ها اکنون 2رقمی شده، کالاهای اساسی به‌میزان کافی ذخیره‌سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است.

رئیسی ایجاد سامانه‌ «بازرگام» را اقدامی مؤثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

رئیسی در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به‌صورت میدانی ارزیابی کنیم.

تدوین سند تحول دولت در مراحل پایانی است

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان قم در دیدار با جمعی از اساتید حوزه علمیه گفت: سفر به قم و دیدار با مردم و مراجع و شنیدن نظرات آنان برای دولت بسیار مغتنم است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای امیدوارکردن مردم به آینده کشور گفت: تدوین سند تحول دولت در مراحل پایانی است و هر وقت مردم اقدام و عمل مسئولان برای پیشرفت کشور را ببینند از آن حمایت می‌کنند.

رئیسی بار دیگر تأکید کرد: بنا نداریم نسبت به اقدامات دولت‌های گذشته حرف بزنیم و بگوییم دولت را چگونه تحویل گرفتیم. ما بدون گله از گذشته به‌دنبال رفع مشکلات هستیم.

رئیس جمهور افزود: یأس و ناامیدی بدترین آفت برای پیشرفت جامعه است و همه خصوصاً نخبگان وظیفه دارند برای حل مشکلات متحد و همگرا باشند.

رئیسی جایگاه و نقش حوزه علمیه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه مبدأ انقلاب است که می‌تواند در سخت‌افزار و نرم‌افزار به دولت کمک کند و اتاق فکر ما باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =