عراق بار دیگر هدف حملات ترکیه قرار گرفت

رسانه‌های عراق از هدف قرار گرفتن مناطقی از استان اربیل در شمال این کشور بوسیله جنگنده‌های ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پایگاه خبری « شفق نیوز » به نقل از شاهدان عینی در اربیل عراق نوشت که جنگنده های ترکیه ظهر امروز ( شنبه ) مناطقی از ناحیه «سیدکان» در شمال اربیل را هدف قرار دادند.

به گفته آنها، « مغارة » ، «دةراوة » و « پیشوار » در  منطقه « برادوست » در ناحیه « سیدکان » در شمال استان اربیل از جمله اهداف جنگنده های ترکیه بوده است.

شاهدان عینی اضافه کردند که جنگنده های ترکیه بیشتر، مکان هایی را هدف قرار دادند که گمان می رود مقرهای حزب کارگران کردستان در آنجا قرار دارند.

شفق نیوز ادامه داد: شاهدان عینی تایید کردند که شهروندان منطقه « برادوست » در استان اربیل که توسط ارتش ترکیه بازداشت شده اند همچنان در بازداشت این نیروها قرار دارند.

پیشتر نیز رسانه های عراقی سه شنبه شب هفته گذشته به نقل از معاون شهردار « ماوت » در استان سلیمانیه گزارش دادند که جنگنده های ترکیه در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی، چندین منطقه در استان سلیمانیه از جمله اطراف روستای « کلاله » از توابع شهرستان « شارباجیر» ، منطقه « دوکانیان » و « کومسید » را در دامنه کوه‌های آسوس بمباران کردند که باعث وحشت مردم شد.

دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صدها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت عراق در این مدت بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

ترکیه پ ک ک را سازمان تروریستی می داند و از دهه ۱۹۸۰ میلادی دو طرف علیه هم وارد نبرد مسلحانه شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1124108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =