بدری: اجرای ناقص رتبه‌بندی توهین به شعور معلمان است / مصوبه نمایندگان درباره راه اندازی پردیس‌های استانی پارک علم و فناوری

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس (طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان) ( اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

- گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

- گزارش کمیسیون عمران در خصوص تخلفات صورت گرفته در سیل شهرستان گرمسار در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

- گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران

 مصوبه نمایندگان مجلس درباره راه اندازی پردیس‌های استانی پارک علم و فناوری

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا ‌وزارتخانه های علوم و بهداشت حسب وظایف قانونی، مجوز تاسیس و راه اندازی پردیس‌های استانی پارک علم و فناوری را صادر کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی یکشنبه (12 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان با ماده 6 این طرح با 174 رای موافقت کردند.

گفتنی است طی جریان بررسی این ماده، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس پیشنهاد رفع ابهام در بند (ب) این طرح را مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه در بند (ب) به دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 درخصوص املاک، زمین و ساختمان ها برای استقرار شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و سراهای نوآوری و واحدهای خلاق اشاره کرده است که بدون واگذاری مالکیت در اختیار قرار گیرند و این موضوع از نظر حقوقی عرصه عریضی دارد، بنابراین به منظور اینکه این بند با مشکل عدم مغایرت با اصل 85 و بند 10 اصل سوم مواجه نشود، پیشنهاد افزودن عبارت "طبق قوانین و مقررات صورت پذیرد" را دارم.

در ادامه نمایندگان با این پیشنهاد با 145 رأی موافقت کردند.

همچنین اصل بند (پ) به طور مجزا از اصل ماده 6 به رأی گذاشته شد، چرا که مربوط به اصلاح قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) می شود.نمایندگان با اصل بند (پ) با 168 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

‌براساس ماده 6 طرح مذکور؛ در راستای حمایت از پارک های علم و فناوری، شرکت ها و موسسات دانش بنیان:

الف- در تبصره بند (24) ماده (55) قانون شهرداری ها مصوب 11/4/1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، پس از عبارت «دفتر مهندسی» عبارت «و دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان» الحاق می‌شود.

ب- ‌دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای خلاق، بدون واگذاری مالکیت طبق قوانین و مقررات در اختیار آنها قرار دهند. آیین‌ نامه اجرائی این بند حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

تبصره: ‌تعریف، احراز صلاحیت و برخورداری واحدهای خلاق از مزایای این قانون بر عهده معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خواهد بود. آیین‌ نامه اجرائی این تبصره حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

پ- در ماده (81) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 و اصلاحات بعدی آن، عبارت «و پارک های علم و فناوری» بعد از عبارت «مناطق ویژه اقتصادی» و عبارت «و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری» بعد از عبارت «منطقه ویژه اقتصادی» الحاق می‌شود.

ت- ‌وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مراجع صدور مجوز ایجاد مراکز رشد، پردیس ها و پارک های علم و فناوری، حسب وظایف قانونی آنها موظفند، برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاههای اجرایی که دارای ضوابط قانونی می باشند، مجوز تاسیس و راه اندازی پردیس های استانی پارک علم و فناوری را صادر کنند.

 بدری: اجرای ناقص و فرمایشی رتبه‌بندی توهین به شعور معلمان است

نماینده مردم اردبیل در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی را در کام معلمان تلخ نکنید، اجرای ناقص و فرمایشی رتبه بندی توهین به شعور معلمان است.
بدری: اجرای ناقص و فرمایشی رتبه‌بندی توهین به شعور معلمان است

صدیف بدری در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس گفت: دولت سیزدهم برخلاف ادعاهای واهی و دلسردکننده اپوزیسیون که شروع به کار دولت جدید را انسداد روابط خارجی و تعامل با دنیا تفسیر می‌کردند، ضمن گره نزدن هست و نیست مردم به خارج از مرزها، شروع به مذاکرات عزتمندانه کرد و تمام معادلات بدخواهانه این مرز و بوم را برهم زد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر دولت در حوزه سیاست خارجی تمام توان خود را روی طرف غربی نگذاشت و با شرق نیز دیپلماسی فعالی را برقرار کرد. در این میان از ظرفیت همسایگان نیز غافل نشد و سفرها و دیدارهای سریالی در سطوح مختلف با مقامات عالی کشورهای همسایه گواه این ادعاست.

وی افزود: به عنوان نماینده یک استان مرزی از دیپلماسی فعال منطقه‌ای و دیپلماسی اقتصادی پویای دولت قدردانی می‌کنم و خواهان اثربخشی آن در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی هستم.

بدری خاطرنشان کرد: در کنار سیاست خارجی عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان علی‌الخصوص واکسیناسیون کرونا هم ستودنی بود. آنچه امروز در مدیریت بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور شاهد هستیم، ثمره درایت و برنامه‌ریزی دقیق دولت است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار این حرکت‌های موفقیت‌آمیز دولت، چالش‌هایی نیز وجود دارد. آقای رئیسی! انتظار مردم بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی به سر رسیده است، مردم خواهان برقراری عدالت در تمامی سطوح هستند. چیزی که تا به امروز و به ویژه در اولین لایحه بودجه تقدیمی دولت سیزدهم مشاهده نشده است.

وی افزود: تقسیم کلاسیک منابع و اعتبارات بر اساس جمعیت منطقی نیست. اگر در کماکان روی پاشنه سابق بچرخد، شاهد تثبیت تبعیض در کشور خواهیم بود و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست. استقرار کامل دولت به تاخیر افتاده و همین امر در حال تبدیل شدن به معضلی جدی است. تاخیر بیش از این جایز نیست.

بدری خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حوصله معلمان از گفتاردرمانی به سر آمده است، رتبه بندی را به کام معلمان تلخ نکنید. اجرای ناقص و فرمایشی رتبه بندی توهین به شعور معلمان است. آقای نوری! دیر آمده‌اید، زود شروع کنید تا اعتماد معلمان فرهیخته به بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور احیا شود. معلمان مدارس غیرانتفاعی را تعیین تکلیف کنید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای عبدالملکی! چشمان کم‌سوی کارگران به انصاف وزارت کار است. در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران مراقب باشید که حقی از کارگران مظلوم ضایع نشود. سکوت کارگران از رضایت نیست. آنها ساکتند چون صدای نیاز بلند نیست.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از جمله حوزه راه و آب از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =