بودجه تحقیق و توسعه ایرلند بیش از کل بودجه عمرانی یک سال ایران

آمارها نشان می‌دهد ایرلند از سال ۲۰۰۸ تا کنون توانسته از رتبه ۴۸ جهان در رتبه‌بندی علمی جهانی از نظر کیفیت کلی تحقیقات علمی به رتبه ۱۱ برسد که نشان‌دهنده صعودی چشمگیر در جایگاه علمی این کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دولت ایرلند ۸۶۹.۲ میلیون یورو برای تحقیق و توسعه در سال ۲۰۲۰ اختصاص داد. در حالی که بودجه تحقیق و توسعه این کشور در سال ۲۰۱۹، ۸۰۲.۲ میلیون یورو بود و نشان‌دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال قبل بود.

ایرلند از سال ۲۰۰۸ تا کنون توانسته از رتبه ۴۸ جهان در رتبه‌بندی علمی جهانی از نظر کیفیت کلی تحقیقات علمی به رتبه ۱۱ برسد که نشان‌دهنده صعودی چشمگیر در جایگاه علمی این کشور است.

آمارها نشان می‌دهد؛ اداره آموزش عالی ایرلند (HEA) با بودجه ۲۰۶ میلیون یورویی و بنیاد علمی ایرلند(SFI) با ۱۹۸.۹ میلیون یورو، بیشترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه این کشور دارند.

سهم رشته‌های علمی هم از بودجه تحقیق و توسعه ایرلند به شرح زیر است؛ علوم طبیعی با ۲۱۳.۶۴ PPS و سهم ۲۴ درصدی و علوم پزشکی و سلامت با ۲۰۹.۲۳ PPS و سهم ۲۳ درصدی، بیشترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه ایرلند دارند. پس از آن علوم اجتماعی با ۱۶۸.۹۹ PPS و سهم ۱۹ درصدی و علوم مهندسی با ۱۵۳.۰۱ PPS و سهم ۱۷ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در نهایت علوم کشاورزی با ۱۰۴.۵۹ PPS و سهم ۱۲ درصدی و علوم انسانی با ۴۱.۷۴ PPS و سهم ۱۲ درصدی، کمترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه ایرلند دارند.  

بودجه تحقیق و توسعه ایرلند بیش از کل بودجه عمرانی یک سال ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1124142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =