باند هکری با خسارت ۲۰۰ میلیاردی در دام پلیس

رئیس پلیس فتای استان البرز از بازداشت سردسته باند هکری پیج‌های با دنبال‌کننده‌های میلیونی خبر داد و گفت : این تیم هکری ۲۰۰ میلیارد تومان به صاحبان صفحات مجازی ضرر زده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ رسول جلیلیان در مورد متلاشی شدن باند هکری که صفحات مجازی پرمخاطب (اینستاگرام) را مورد هک قرار داده بود، اظهار داشت: در پی اعلام شکایت توسط تعدادی از بلاگرها  مبنی بر هک و از کار انداختن صفحات پرمخاطب در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های و تحقیقات فنی یک گروه هکری شناسایی و سردسته این باند در یکی از استان‌های جنوب کشور بازداشت شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه این افراد تعداد زیادی از صفحات پرمخاطب را هک  و با دسترسی غیرمجاز از صاحبان آنها درخواست مبالغی پول کرده بودند، تصریح کرد: کسب درآمد و کسب شهرت مهمترین دلیل این اقدام از سوی متهمان بوده است.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه از فرد به دستگاه قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: تعداد متهمان این پرونده بالغ بر 10 نفر است که اقدامات لازم برای شناسایی این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه 12 نفر از شکات شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی دیگر شکات ادامه دارد، گفت: بر اساس برآورده همکاران پلیس فتا  ارزش ریالی این صفحات 200 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1124173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =