کرونا دلیل باز نشدن دانشگاه‌ها نیست / تغییر روسای دانشگاه‌ها بازگشایی را با مشکل مواجه می‌کند

دبیر انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه گیلان معتقد است که کرونا دلیل باز نشدن دانشگاه‌ها نیست، مشکل درجه اول تغییرات مدیریتی و مشکلات مالی دولت و دانشگاههاست.

مهدی نورمحمدی سیگارودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره موانع حضوری شدن دانشگاه‌ها در ایران، اظهار کرد: دانشگاه‌های بسیاری از کشورها، هم اکنون حضوری شده‌اند؛ اما تغییر روسای دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم این روند را در ایران با مشکل مواجه کرده است.

دبیر انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه گیلان با بیان این که کرونا دلیل باز نشدن دانشگاه‌ها نیست، افزود: مشکل درجه اول تغییرات مدیریتی و مشکلات مالی دولت و دانشگاههاست.

وی با تصریح بر این که تغییر رئیس دانشگاه برابر است با تغییر معاونت‌ها و دیگر مسئولان دانشگاه و وقتی این تغییرات در کنار شرایط بحرانی کرونا قرار بگیرد، بازگشایی دانشگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود، افزود: به نظر من در شرایط کنونی نباید تغییری در روسای دانشگاه‌ها ایجاد می‌شد و باید از تجارب مدیران ۲ سال گذشته برای گذار از این بحران استفاده می‌کردند.

دبیر کانون همیاران مرکز مشاوره دانشگاه گیلان با اشاره به این که مدیران جدیدی که حتی با ساختار اداری سازمان خود هم آشنا نیستند، عبور دانشگاه‌ها از بحران کرونا را سخت می‌کنند، گفت: به همین دلیل، دانشگاه‌ها از بازگشایی حضوری امتناع می‌ورزند.

وی با بیان این که مشکلات بودجه یکی دیگر از موانع دانشگاه‌ها برای بازگشایی حضوری است، یادآور شد: بازگشایی حضوری هزینه‌های زیادی برای دانشگاه‌ها خواهد داشت. برای مثال ماهانه حدود یک میلیارد تومان هزینه تغذیه دانشجویان است، به علاوه هزینه‌های حمل و نقل، خوابگاه و مواردی از این دست.  

نورمحمدی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها معمولا بودجه مصوب خود را دریافت نمی‌کنند، افزود: بودجه دانشگاه‌ها بر روی کاغذ افزایش پیدا می‌کند؛ اما این بودجه در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. وزارت علوم هم به این مشکل دامن می‌زند و این نوع مدیریت‌های ناپخته به دانشجویان و دانشگاه ضررهای بسیاری وارد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      درود بر ایشون ، کاملا با حرفاشون موافقم