اعزام اولین گروه زائران به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه از امروز گفت: زائران در قالب کاروان 25 نفره به مدت پنج روز به سوریه مشرف می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام زائران به سوریه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و سوریه، سفر زائران ایرانی به حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما پس از حدود ۲ سال توقف، برقرار شد و امروز ۱۲ دی‌ماه اولین گروه زائران کشورمان به سوریه مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه کاروان‌های زیارتی سوریه ۲۵ نفره پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون بیش از ۷۵ نفر برای سفر زیارتی سوریه ثبت‌نام کرده‌اند و اولین گروه شامل یک کاروان ۲۵ نفره از فرودگاه امام خمینی (ره) به دمشق اعزام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هر هفته ۲ پرواز برای سفر زیارتی به سوریه داریم، گفت: در این دوره از اعزام‌ها، زائران در قالب کاروان زیارتی به مدت چهار شب و پنج روز به سوریه اعزام می‌شوند و همه زائران فقط در دمشق حضور دارند و به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف می‌شوند.

رشیدیان با بیان اینکه در این مرحله فقط پروازهای سوریه از فرودگاه امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در صورتی که تعداد زائران استان‌های متقاضی به اندازه یک هواپیما باشد، برای آن استان به فرودگاه دمشق پرواز مستقیم پیش‌بینی می‌کنیم. اکنون روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه پرواز به سوریه وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران یکشنبه به سوریه اعزام می‌شوند و پنج‌شنبه به کشور بازمی‌گردند.

بر اساس این گزارش، سفر زیارتی به سوریه پس از حدود یک دهه توقف به دلیل جنگ‌های داخلی و حضور داعش در این کشور، متوقف شده بود و آذرماه سال ۹۸ چندین کاروان به صورت محدود به سوریه مشرف شدند. اما پس از شیوع کرونا همه سفرهای زیارتی تعطیل شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1124205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =