بودجه تحقیق و توسعه دانمارک ۲ برابر میانگین جهانی است

آمارها نشان می‌دهد بودجه تحقیق و توسعه دانمارک ۲ برابر میانگین جهانی است، به طوری که وقتی میانگین بودجه جهانی در سال ۲۰۱۸، یک و 16 صدم درصد بود؛ اما دانمارک بیش از ۳ درصد از تولید ناخالص خود را به تحقیق و توسعه اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانمارک در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است. در حالی که میانگین جهانی در سال ۲۰۱۸ در بین ۷۱ کشور جهان، ۱.۱۶ درصد بود.   

بودجه تحقیق و توسعه دانمارک از ۲.۶۲ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۳.۰۶ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است؛ اما در این ۲۲ سال با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است. به طوری که این بودجه تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۶ با سهم ۳.۱ درصدی از تولید ناخالص داخلی این کشور، بیشترین سهم را در این مدت داشته است.

بودجه تحقیق و توسعه دانمارک در سال‌های اخیر بیشتر با سرمایه‌گذاری در گزینه‌های جدید فناوری، تحقیقات محیطی و آب و هوا به جلو می‌رود.  

آمارها نشان می‌دهد علوم پزشکی با ۱۱۳۹.۱۱ PPS و سهم ۳۵ درصدی، بیشترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه دانمارک دارد. پس از آن علوم طبیعی با ۷۱۸.۳۵   PPSو سهم ۲۲ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

علوم مهندسی با ۵۷۴.۳۸ PPS و علوم اجتماعی با ۴۵۸.۱۹ PPS و به ترتیب سهم‌های ۲۲ و ۱۴ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در نهایت علوم انسانی ۲۲۷.۹۶ با PPS و علوم کشاورزی با ۱۵۷.۷۹ PPS و سهم‌های  ۷ و ۵ درصدی کمترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه دانمارک دارند.

بودجه تحقیق و توسعه دانمارک ۲ برابر میانگین جهانی است

انتهای پیام/

کد خبر: 1124268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =