تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد تمایلی به تاسیس اتحادیه ندارند

رئیس اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر تاسیس اتحادیه جدید از سوی تشکل‌های دانشجویی دریافت نکرده‌ایم، گفت: درنتیجه اتحادیه‌ها باید ارتباط خود را با اعضا باز تعریف کنند.

حمید مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به مهلت مجدد هیئت نظارت مرکزی تشکل‌ها و اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاداسلامی اظهار کرد: به فعالان دانشجویی برای تاسیس تشکل دانشجویی مستقل و به تشکل‌ها برای تاسیس اتحادیه جدید فرصت‌های بسیاری داده شده است؛ اما متاسفانه تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر تاسیس اتحادیه جدید از سوی دفاتر دریافت نکرده‌ایم.

تمایل دفاتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت در اتحادیه‌های سراسری

وی با بیان اینکه عضویت برخی تشکل‌های دانشجویی در اتحادیه‌های سراسری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر این تشکل‌ها بیشتر تمایل دارند عضو اتحادیه‌های سراسری باشند تا اتحادیه جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل دهند.

رئیس اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت اتحادیه و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:  میل و رغبت برای عضویت و فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه روز به روز بیشتر می‌شود. به گونه‌ای که اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان سال گذشته 20 عضو داشت؛ اما اکن حدود 40 دفتر ذیل این اتحادیه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:  فعال شدن اتحادیه‌های سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی و عضو گیری آنها در نهایت منجر به تمایل دفاتر برای تاسیس اتحادیه جدید خواهد شد.

مهدیون درباره علل تمایل نداشتن تشکل‌های دانشجویی برای عضویت در اتحادیه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اتحادیه‌ها باید ارتباط خود را با اعضا باز تعریف کنند. به این معنا که برای دانشجویان تبیین شود که این عضویت باعث خواهد شد که فعالیت آنها در سطح کشور دیده شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه  آزاد اسلامی برنامه‌ای برای انگیزه دادن به تشکل‌های دانشجویی و عضویت آنها در اتحادیه‌ها دارد، گفت: در حال حاضر این تشکل‌های دانشجویی اعتقاد دارند که عضویت در اتحادیه باعث رشد واقعی نخواهد شد. بنابراین اتحادیه‌های دانشجویی باید با این تشکل‌ها تماس و ارتباط برقرار کرده و آنها را برای عضویت تشویق کنند.

رئیس اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی و اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بارها اعلام کردند که خواستار ایجاد و تنوع بخشی به فعالیت اتحادیه‌های دانشجویی هستند و در این راستا از دانشجویان حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1124301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =