ناگزیر از حذف ارز ترجیحی هستیم / مسیر اشتباه جهاد کشاورزی در نهاده‌های دامی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تصمیم مجلس درباره حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: نگرانی‌ها در این زمینه حائز اهمیت و قابل تأمل است. اما اگر دولت اراده کند و کار را درست انجام دهد، مشکلی برای جامعه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: ادامه این روش دیگر به صلاح کشور نیست و ناگزیر از حذف ارز ترجیحی هستیم. اینکه ارز را با قیمت 4200 بدهیم، ولی نتیجه آن برای مردم کم باشد و بازخورد آن به نفع مردم نباشد پذیرفتنی نیست. ولی این مهم باید با دقت انجام شده و مابه‌ازای جبرانی آن برای مردم تعیین شود تا بتوان آن را اجرایی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه افزایش دو برابری یارانه جوابگوی برنامه حذف ارز ترحیجی نیست و باید تمهیدات دیگری در بودجه اندیشیده شود، تأکید کرد: اقشار کم درآمد جامعه باید بتوانند از تسهیلات بیشتری استفاده کنند، مانند اینکه این مسئله در سهم بیمه‌های درمانی آنان جبران شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت نهاده‌های دامی گفت: روشی که جهاد کشاورزی اکنون برای تهیه نهاده‌های دامی انجام می‌دهد نه دامداران را راضی کرده و نه کشور به نتیجه می‌رسد. معتقدم چنین اموری باید به خود مردم واگذار شود.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: با این روش‌ها سرنوشت ده ها میلیون رأس دام را وابسته به دولت کرده‌ایم که اشتباه است. اکنون دولت جو و نهاده را به دامداران می‌دهد تا دام سبک یا سنگین پرورش دهند. چنین روشی هیچ جای دنیا مرسوم نیست و خود ایجاد رانت می‌کند.

کد خبر: 1124309

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =