ابتلای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به کرونا/ دانشجویان مبتلا قرنطینه نمی‌شوند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ابتلای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به کرونا، خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی شد.

 احمد جعفرپور صادق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی این دانشگاه اظهار کرد: شورای صنفی با توجه به برگزاری صد درصدی آموزش به صورت مجازی، شیوع سویه امیکرون و نبود زیر ساخت‌های کافی برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها خواستار برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری بصورت است. دانشجویان علوم پزشکی البرز برای شرکت در امتحانات باید در خوابگاه‌ها مستقر شوند. از طرفی در خوابگاه‌های دانشگاه ظرفیت کافی برای پذیرش دانشجویان وجود ندارد و دانشجویان مجبور هستند برای حضور در امتحان به استان البرز بیایند و به شهرستان بازگردند، این در حالی است که ۵ روز دیگر نیز باید برای شرکت در امتحان دیگری به این استان سفر کنند، این امر فرصت مطالعاتی کافی را از دانشجویان می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشجویان روزانه می‌توانند از خدمات خوابگاهی دانشگاه استفاده کنند اما خوابگاه به دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه تعلق نمی‌گیرد.

ابتلای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به کرونا

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به شورای صنفی دانشجویان ارائه شده؛ تعدادی از دانشجویان خوابگاهی یا حتی غیر خوابگاهی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ یا مشکوک به ابتلا هستند. هنوز آمار دقیقی از ابتلای این افراد در دست نیست؛ اما همین دانشجویان برای امتحانات حضوری در کنار سایر دانشجویان قرار می‌گیرند.

این فعال صنفی با بیان اینکه امتحانات حضوری دانشگاه علوم پزشکی البرز از ۲۰ آذرماه آغاز شده اظهار کرد: دانشجویان مبتلا یا مشکوک در جریان برگزاری امتحانات و کلاس‌های عملی به صورت فشرده، به کرونا مبتلا شده‌اند. از طرفی فضای کافی برای قرنطینه این دانشجویان در خوابگاه وجود ندارد، در حال حاضر این افراد باید در کنار سایر دانشجویان حاضر شوند و آزمون بدهند. این دانشجویان با برگزار کنندگان امتحانات نیز در ارتباط بوده و احتمال ابتلای این افراد به ویروس کرونا وجود دارد. 

وی افزود: تجمع دانشجویان در سالن امتحانات، احتمال افزایش ابتلا هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی و متناسب نبودن آموزش مجازی و حضوری از جمله مشکلاتی است که دانشجویان دانشگاه ما با آن مواجه هستند. متاسفانه تدبیر وزیر بهداشت برای کاهش احتمال ابتلا به کرونا در دانشجویان، برگزاری امتحانات در فضای باز بود که با توجه به سردی هوا برگزاری چنین امتحانی، غیر ممکن به نظر می‌رسد.

بارگذاری پاورپوینت سال‌های گذشته توسط اساتید در سامانه

جعفرپور بیان کرد: تمامی آموزش‌های غیر بالینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز به صورت مجازی برگزار شده و برخی از اساتید صرفا پاورپوینت‌های سال‌های گذشته را در سامانه بارگذاری کرده‌اند. بسیاری از دانشجویان مدعی هستند مخالف امتحانات حضوری نیستند بلکه بر این باورند اگر آموزش‌ها حضوری بود، امتحانات نیز باید به صورت حضوری برگزار می‌شد. منصفانه نیست دانشجویان با توجه به آموزش‌های بی‌کیفیت مجازی بخواهند در امتحانات حضوری شرکت کنند.

وی افزود: برخی از مدافعان برگزاری حضوری امتحانات درسی بر این باورند که حضوری شدن باید از یک نقطه آغاز شود اما این امر ابتدا باید در آموزش‌های دانشگاه‌ها رخ دهد نه از امتحانات!

این فعال صنفی دانشجویی با اشاره به شناسایی ویروس اومیکرون در استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره ویروس جهش‌یافته اومیکرون وجود ندارد و روز به روز بر تعداد مبتلایان به این ویروس افزوده می‌شود. برگزاری امتحانات به صورت حضوری با توجه به چنین زیرساخت‌هایی در شرایط فعلی معقول به نظر نمی‌رسد.

وی بیان کرد: طی جلسات و مکاتبات شورای صنفی با رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز، مشکلی در زمینه برگزاری امتحانات به صورت مجازی در این دانشگاه وجود نداشت و حتی شورای صنفی در نامه‌ای که با ١٢٠٠ امضای دانشجویان همراه بود؛ خواهان برگزاری مجازی امتحانات شد که با همراهی رئیس دانشگاه، نامه‌ای از طرف دانشگاه به پیوست نامه شورای صنفی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه برگزاری آزمون‌ به صورت مجازی را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری کرد اما متاسفانه تا به این لحظه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با برگزاری مجازی امتحانات مخالف بوده و امتحانات این دانشگاه به دلیل دستورالعمل وزارت بهداشت امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برخی مدعی هستند در صورت برگزاری امتحانات مجازی، دانشجویان کم‌سوادتر خواهند شد اما قطعا این توجه باید به آموزش دانشجویان نیز نیزم معطوف شود؛ چرا که آموزش امر مهمتری است. امیدواریم وزارت بهداشت به اتهام تقلب دانشجویان، خانواده آنان و جامعه را به خطر نیندازد. باید توجه داشت شورای صنفی ولی دانشجو نیست که مصلحت دانشجویان را پیگیری کند، بلکه به عنوان وکیل دانشجویان، پیگیر و مدافع خواسته‌های دانشجویان است. این شورا با توجه به شناسایی ویروس اومیکرون در البرز و سرعت بالای انتقال آن خواهان برگزاری امتحانات به صورت مجازی است. در چنین شرایطی برگزاری حضوری امتحانات دانشجویان غیر بالینی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. 

امتحانات دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ علوم پزشکی البرز مجازی شد

به گفته این فعال دانشجویی؛ بر اساس مکاتبات شورای صنفی با معاون آموزشی، امتحانات ورودی‌های ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی البرز به صورت مجازی برگزار می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مکاتبات شورای صنفی با رئیس، معاون دانشجویی و فرهنگی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی البرز مقرر شد به زودی خوابگاهی خریداری شود و همچنین عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سفر به استان البرز وعده حمایت‌های همه جانبه از دانشگاه علوم پزشکی البرز برای ساخت خوابگاه در پردیس علوم دانشگاه علوم پزشکی البرز را داد.
در چنین شرایطی می‌توان ادعا کرد برای حضوری کردن کلاس‌های آموزشی ترم آینده دانشگاه، مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =